۰
plusresetminus
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶

بنیان‌گذار اوکولوس، متهم به سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه

ایتنا- پالمر لاکی که در سطح دنیای فناوری به علت برنامه‌ریزی خود در شرکت اوکلوس مشهور است، متهم به سواستفاده از اطلاعات محرمانه محل کار خود پیش از تاسیس اوکولوس شده است.
بنیان‌گذار اوکولوس، متهم به سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه


پالمر لاکی که در سطح دنیای فناوری به علت برنامه‌ریزی خود در شرکت اوکلوس مشهور است، متهم به سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه محل کار خود پیش از تاسیس اوکولوس شده است.


به گزارش ایتنا  از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری Engadget، پالمر لاکی (Palmer Luckey) بنیان‌گذار اوکولوس ریفت با دردسر جدیدی روبرو شده است و به اتهام سوءاستفاده کردن از اطلاعات محرمانه، در آستانه دادگاهی شدن و حتی محکومیت احتمالی قرار دارد.

او ممکن است به نقض قرارداد خود با کارفرمای سابقش متهم شود زیرا به نظر می‌رسد که از اطلاعات محرمانه شرکتی که پیش از ابداع اوکولوس ریفت در آن کار می‌کرده است، جهت توسعه فرایند کاری در شرکت جدید استفاده کرده است. با این حال، اتهامات به اینجا ختم نشده و پالمر لاکی پاسخگوی اتهاماتی دیگر ازجمله تقلب نیز باشد.

 

با این وجود همه این اتهامات به معنای گناهکار بودن او نیست و امکان دیگری نیز وجود دارد که شرکت سابق او یعنی Total Recall به‌سادگی سعی دارد تا در قسمتی از سود به دست آمده توسط او سهیم شود.

با این وجود شاکی باید اتهامات خود را به اثبات برساند. او باید نشان دهند که طراحی‌های لاکی بر اساس تکنولوژی خاصی بوده‌اند و تجربه شخصی او در ابداع نقش اوکولوس ریفت تاثیر کمتری داشته است.

با این حال در بسیاری از موارد افراد برای ساخت کالاهای رقابت برانگیز از کمپانی‌های حال حاضر خود خارج می‌شوند و به همین دلیل به رقابت کشیدن کمپانی سابق به‌خودی‌خود نمی‌تواند غیرقانونی تلقی شود.
 
کد مطلب: 40554
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام