کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزونه‌های گیمینگ کروم از حساب استیم سرقت می‌کنند

3 بهمن 1394 ساعت 10:59

ایتنا- به‌تازگی تیم‌های امنیتی دریافته‌اند که افزونه‌های جدیدی که مدعی بهبود کیفیت انجام بازی‌های آنلاین بر روی سیستم افراد هستند، به‌جای انجام این کار به سراغ سرقت از حساب کاربری فرد در شبکه استیم خواهد پرداخت.




به‌تازگی تیم‌های امنیتی دریافته‌اند که افزونه‌های جدیدی که مدعی بهبود کیفیت انجام بازی‌های آنلاین بر روی سیستم افراد هستند، به‌جای انجام این کار به سراغ سرقت از حساب کاربری فرد در شبکه استیم خواهد پرداخت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Engadget، به نظر می‌رسد که طمع گیمرها برای دریافت بازی‌های بهتر و کیفیت برتر برای انجام بازی‌های کامپیوتری، راه را برای نوع جدیدی از سرقت سایبری گشوده است.

به‌تازگی متخصصان امنیتی دریافته‌اند که افزونه‌ای ویژه که برای کروم ارائه شده است، در حقیقت یک بدافزار است که اجازه دزدی از حساب کاربری استیم افراد را صادر می‌کند.

 

این افزونه‌ مدعی است که می‌تواند ساختار گرافیکی بازی کانتر استرایک بر روی سیستم‌ها را تغییر بدهد و علاوه بر آن نیز به بازی‌های مربوط به شرط‌بندی آنلاین نیز با کمک آن بر روی سیستم، بهتر اجرا می‌شوند ولی در عمل، نه‌تنها این خدمات را ارائه نمی‌کند، بلکه شرایط را برای فردی که این افزونه را نصب کرده است، دشوار خواهد ساخت.

این افزونه در حقیقت ساختارهای امنیتی شما را دور زده و درهای پشتی برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربری افراد در شبکه استیم را باز می‌گذارد.

به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که بتوان از حساب کاربری فرد برای سرقت استفاده کرده و کلاه‌برداری جدیدی در اینترنت را شاهد باشیم.

تنها راه رفع این مشکل نیز این است که این افزونه را به‌صورت کامل از سیستم خود حذف کنید و اگر موفق به انجام این کار نشدید، می‌توانید مرورگر گوگل کروم را از روی سیستم خود پاک کرده و در هنگام حذف نیز گزینه نگه‌داشتن داده‌های را غیرفعال کنید. پس از انجام این کار می‌توانید مرورگر مورد نظر خود را دوباره نصب کنید.
 


کد مطلب: 40549

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40549/افزونه-های-گیمینگ-کروم-حساب-استیم-سرقت-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir