۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۷
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران:

کاهش حداکثر ۵ درصدی قیمت‌ها در بازار IT

لپ‌تاپ ۳ میلیونی ۱ میلیون تومان نخواهد شد
ایتنا- میرمهدی: تاکنون اتفاق خاصی در بازار رخ نداده، اما اجرای برجام اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.
کاهش حداکثر ۵ درصدی قیمت‌ها در بازار IT


رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: برخی تصور می‌کردند با لغو تحریم‌ها ارز از ۳ هزار به ۱۰۰۰ تومان بازخواهد گشت و کالای ۳ میلیون تومانی نیز یک میلیون تومان خواهد شد اما کاهش قیمت حداکثر تا ۵ درصد خواهد بود.


به گزارش ایتنا از فارس، سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به تأثیر لغو تحریم‌ها و اجرای برجام بر بازار IT اظهار داشت: کالای IT از جمله کالاهایی بود که بیش‌ترین تأثیر را از تحریم پذیرفته بود و در شرایط تحریم هزینه‌های اضافی دور زدن تحریم‌ها و خرید از واسطه‌ و هزینه تبدیل ارز در نتیجه قطع سوئیفت بر این بازار تأثیرگذار بود.

میرمهدی گفت: در شرایط تحریم برخی از کالاهای پیشرفته‌تر که برای مثال کاربرد نظامی دارند، سخت‌تر تهیه می‌شد و هزینه اضافی دور زدن تحریم‌ها برای خرید این کالاها گاهی تا ۱۰ درصد نیز افزایش می‌یافت که با هزینه‌های گمرکی به ۲۰ درصد می‌رسید.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: پس از اجرای برجام دو موضوع خرید مستقیم و پرداخت پول از طریق شبکه بانکی روی قیمت‌ها اعمال می‌شود، اما تأثیر بزرگ را نرخ دلار خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کردند که با لغو تحریم‌ها، ارز از ۳ هزار تومان به هزار تومان بازخواهد گشت و کالا یا لپ‌تاپ ۳ میلیون تومانی به یک میلیون تومان تنزل قیمت خواهد داشت که این‌چنین نخواهد بود.

وی پیش‌بینی کرد: برای کالاهای پراستفاده کاربران، احتمالاً قیمت‌ها در بازار حداکثر تا ۵ درصد کاهش یابد.
کد مطلب: 40530
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام