۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵

روبات انسان‌نمای گوگل خانه تمیز می‌کند

ایتنا- آنا؛ روباتی است که قادر به انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که نیاز به «حرکات هماهنگ کل بدن» دارند.
روبات انسان‌نمای گوگل خانه تمیز می‌کند


روبات ۱/۸ متری Atlas که بوستون داینامیکز، شرکت تحت مالکیت، با حمایت دارپا، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آن را ساخته، روباتی است که با روبات‌های نظامی رقابت می‌کند ولی این‌بار مهندسان آن را برای خانه تمیز کردن برنامه‌ریزی کرده‌اند.


آنا- روبات انسان‌نمایی که زباله‌ها را دم در می‌برد و کف زمین را تمیز می‌کند، خیلی متفاوت از آن چیزی است که ما از یک هوش مصنوعی خودمختاری که برای اهداف نظامی برنامه‌ریزی شده، انتظار داریم.

با این حال، مهندسان موسسه شناخت انسان و ماشین فلوریدا (IHMC) آن را برای انجام کارهای خانه برنامه‌ریزی کرده‌اند تا هوش و حرکات آن با هم هماهنگ شوند.

حال فعالیت‌هایی شامل جارو برقی کشیدن و قرار دادن زباله در سطل به آن اضافه شده است.

تیم موسسه IHMC در هفته اخیر اقدام به انتشار ویدئویی کرده که مربوط به این روبات انسان نمای دو پاست. از جمله این فعالیت‌ها عبارتند از جارو کردن قالیچه و دور ریختن زباله‌ها. این آزمایش برای گسترش و توسعه قابلیت‌های این روبات و البته با کمک یک اپراتور انسانی صورت گرفته است.

تماشای نحوه عمل این روبات نشان می‌دهد که هنوز فاصله زیادی با توسعه و طراحی ماشین‌هایی داریم که در فیلم‌های هالیوودی نمایش داده می‌شود و هنوز این روبات‌ها قادر به انجام امور دقیق بدون دخالت انسان نیستند.

در ویدئویی که از عملیات این روبات منتشر شده، با سرعتی ۲۰ برابر سرعت ضبط گرفته شده است که حاکی از آن است که دقت در انجام این کارها توسط یک روبات هنوز نیازمند زمانی بسیار طولانی است.

گروه IHMC یکی از تیم‌هایی است که در چالش سال گذشته دارپا برای نمایش توانایی‌های Atlas شرکت کرد و در این مسابقه جایگاه دوم را به دست آورد.

اما اکنون این گروه در حال تلاش برای بهبود وضع Atlas و گسترش دامنه فعالیت‌هایی است که این روبات انسان‌نما قادر به انجام آن است.

منبع : فناوران اطلاعات
کد مطلب: 40477
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام