کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پول مجازی بیت‌کوین برای همیشه شکست خورد

29 دی 1394 ساعت 11:49

ایتنا - نکته اصلی در شرکت پروژه بیت‌کوین این است که واحد پولی مذکور با استانداردهای موجود سازگار نشد.




«مایک هیِرن» یکی از پنج توسعه‌دهنده اصلی بیت‌کوین (Bitcoin) که پیش‌تر مدیریت کمیته سیاست‌گذاری و وضعیت قوانین بنیاد بیت‌کوین را هم در اختیار داشت، با انتشار مطلبی روی بلاگ‌اسپات نوشت تمام سکه‌های خود را می‌فروشد و به تمام فعالیت‌های خود برای توسعه بیت‌کوین پایان می‌دهد؛ زیرا این پروژه کاملا شکست خورده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، او در این مطلب نوشت: «اگرچه از مدت‌ها قبل شکست پروژه بیت‌کوین قابل پیش‌بینی بود، ولی باید گفت که این روند هم‌اکنون اجتناب‌ناپذیر است و با ناراحتی تمام باید شکست این پروژه را پذیرفت.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «برای توسعه بیت‌کوین فعالیت‌های غیرمتمرکز فراوانی صورت گرفت و هرگز این واحد پول مجازی به صورت سیستماتیک توسعه نیافت. ما همیشه فکر می‌کردیم تا شکست فاصله زیادی داریم، ولی باید گفت سیستم بیت‌کوین توسط تعداد انگشت‌شماری از افراد مدیریت می‌شود و به زودی به صورت کامل جمع‌آوری خواهد شد.»

به گفته هیِرن، نکته اصلی در شرکت پروژه بیت‌کوین این است که واحد پولی مذکور با استانداردهای موجود سازگار نشد و همین امر جلوی پیشرفت‌های هرچه بیشتر آن را گرفت.

 

طرح بیت‌کوین مبتنی بر یک سیستم نرم‌افزاری متن‌باز فعالیت می‌کند و بر این اساس هر کاربر در سراسر جهان می‌تواند آن را مورد استفاده قرار دهد. با این وجود یک بنیاد اصلی وجود دارد که بیت‌کوین را در قالب واحد پولی مجازی توسعه می‌دهد.

در حال حاضر تنها پنج شخص مسئولیت توسعه بیت‌کوین را برعهده دارند که با تغییرات جدید هیِرن از آنها جدا شده است.
 


کد مطلب: 40461

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40461/پول-مجازی-بیت-کوین-همیشه-شکست-خورد

ايتنا
  https://www.itna.ir