کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آخرين ساعات شب گذشته؛

دسترسی برخی كاربران ايرانی به يوتيوب ممكن شد

خبرگزاری مهر , 27 دی 1394 ساعت 11:51

ایتنا- يوتيوب از محبوب‌ترین سایت‌های اشتراک فیلم است سال‌هاست در ایران فیلتر است.




دسترسی برخی كاربران ايرانی از شب گذشته به سايت خارجی يوتيوب ممكن شد اين سايت پيش از اين در ايران فيلتر بود.


به گزارش ایتنا از مهر، در آخرين ساعات شب گذشته برخی كاربران ايرانی كه از شركت‌هاي مختلف اينترنتی، سرويس دريافت می‌كنند امكان دسترسی به سايت خارجی يوتيوب را پيدا كردند.

دسترسی بدون فيلتر به سايت يوتيوب با واكنش‌هايی از سوی كاربران در شبكه‌های اجتماعی مجازی همراه بوده و عده‌ای توافقات نهايی هسته‌ای و لغو تحريم‌ها عليه ايران را از دلايل برداشتن فيلتر اين سايت عنوان كرده‌اند.

اين درحالی است كه طبق نظر كارشناسان، سيستم فيلترينگ روی پهنای‌باند اينترنت كه وارد كشور می‌شود از طريق تجهيزات مختلفی اعمال می‌شود و ممكن است در مقطعی به دلايل فنی اين تجهيزات با مشكلاتی همراه باشند و اين موضوع به صورت اتفاقی دسترسی برخی كاربران را به بعضی از سايت‌های فيلتر شده، فراهم كند.

محمدرضا فرنقی‌زاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت ارتباطات در همین‌باره گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه نقشی نداشته و برنامه‌ای مبنی بر رفع فیلتر از یوتیوب را در دستور کار ندارد.

در همین حال مسئول روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اعلام کرد: زیرساخت باید برای رفع فیلتر کردن سایت‌ها نامه دریافت کند و برای رفع فیلتر یوتیوب تا کنون نامه‌ای دریافت نکرده است.

وی درباره دلیل باز بودن دسترسی برای برخی کاربران نیز گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت در حال بررسی علت این موضوع است.


کد مطلب: 40450

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40450/دسترسی-برخی-كاربران-ايرانی-يوتيوب-ممكن

ايتنا
  https://www.itna.ir