۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷

نگرانی آمریکایی‌ها از لو رفتن اطلاعاتشان با ابزار هوشمند

ایتنا- محققان پیو می‌گویند اکثر مردم دوست دارند در منزل و در درون خودروهای خود امنیت داشته باشند تا حریم شخصیشان محترم شمرده شود.
نگرانی آمریکایی‌ها از لو رفتن اطلاعاتشان با ابزار هوشمند


اکثر آمریکایی‌ها به طور جدی نگران به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی و به خصوص موقعیت مکانی خود با خرده‌فروشان، سایت‌های شبکه‌ای و برخی مشاغل دیگر هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، بررسی‌های مؤسسه پیو ریسرچ نشان می‌دهد آمریکایی‌ها عموما در مورد به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی و سوابق رانندگی خود با شرکت‌های بیمه خودرو و همین‌طور شرکت‌های فناوری احساس خوبی ندارند و از اینکه بدین شیوه رفتار و تحرکاتشان زیر نظر گرفته شود نگران هستند.

انتشار گسترده اخباری در مورد تلاش دولت امریکا و شرکت‌های فناوری این کشور برای جاسوسی از کاربران اینترنت و شبکه‌های مخابراتی به بدبینی مردم دامن‌زده است.

به عنوان مثال تنها ۳۷ درصد از مردم در مورد نصب تجهیزاتی در خودروهایشان برای کنترل سرعت و موقعیت مکانی خود توسط شرکت‌های بیمه خودرو حس خوبی دارند.

از مجموع نمونه ۴۶۱ نفری از بزرگسالان آمریکایی که به پرسش‌های طرح شده پاسخ گفته‌اند تنها ۲۷ درصد علاقمند به تست ترموستات‌های هوشمندی بوده‌اند که با بررسی حرکات افراد در منزل دمای خانه را تنظیم می‌کند.

آنها نگران هک شدن این سیستم‌ها و به اشتراک‌گذاری داده‌های آنها با اشخاص و شرکت‌های ثالث بوده‌اند.

در مجموع تنها ۱۷ تا ۲۰ درصد از کاربران در زمان طرح پرسش در مورد به اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصیشان از طریق دستگاه‌ها و فناوری‌های مختلف از این کار احساس رضایت داشته‌اند و حدود ۸۰ درصد با این کار مخالف بوده‌اند.
کد مطلب: 40422
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام