۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

ویندوز 10 بر روی 200 میلیون دستگاه

ایتنا- هدف شرکت مایکروسافت این است که ویندوز 10 بر روی بیش از یک میلیارد دستگاه نصب شود، که گفته می‌شود تا سال 2019 به این هدف می‌رسد.
ویندوز 10 بر روی 200 میلیون دستگاه


مایکروسافت می‌گوید پس از پنج ماه که نسخه 10 سیستم‌عامل ویندوز منتشر شده، جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل بر روی بیش از 200 میلیون دستگاه نصب و فعال شده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، یوسف مهدی، معاون رئیس بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، اعلام کرده است که در حال حاضر ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند.

شرکت مایکروسافت می‌گوید ویندوز 10 نسبت به سایر نسخه‌های منتشر شده ویندوز،‌ مسیر سریع‌تری را پیموده است و در ماه دسامبر، با استفاده 11 میلیارد ساعتی کاربران از ویندوز 10 در طول یک ماه، بیشترین اشتغال را تجربه کرده است.

در حالی که ممکن است این آمار و ارقام چشمگیر باشد، برخی افراد به دلایلی که سبب این افزایش آمار شده است اشاره کرده‌اند.

برای مثال، ویندوز 10 ارتقای نسخه‌ای است که در حال حاضز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و بسیاری از کاربران به آن به چشم یک انتخاب با ریسک کم نگاه می‌کنند.

نکته دیگر اینکه آماری که مربوط به سیستم‌های‌عامل قبلی بوده، بیشتر بر اساس مجوز نسخه‌های فروخته شده بوده نه نسخه‌های کپی که توسط کاربران فعال شده است.

همچنین مایکروسافت آمار مربوط به کامپیوتر‌های شخصی و موبایل‌ها را ترکیب کرده و به این مجموع رسیده است. به علاوه، این رقم 200 میلیونی شامل دستگاه‌های ایکس‌باکس هم می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید بیشتر از 22 میلیون از 200 میلیون دستگاهی که در حال حاضر با ویندوز 10 کار می‌کنند، متعلق به شرکت‌ها و کاربران آموزشی هستند.

برای رسیدن به این هدف، مایکروسافت ویندوز 10 را در هفته‌های آینده به عنوان به‌روز‌رسانی‌ توصیه‌شده،‌ دومرتبه طبقه‌بندی می‌کند؛ به این معنا که ارتقا ویندوز 10 به طور خودکار بر روی دستگاه کاربرانی که به‌روزرسانی خودکار آنها فعال است، آغاز می‌شود.
کد مطلب: 40396
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام