۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷

مخابرات: جلوگیری از مکالمه نامحدود عادلانه نیست

ایتنا- رگولاتوری درباره دلایل صدور دستور توقف طرح مکالمه نامحدود، اعلام کرده که «این طرح علاوه بر داشتن چندین اشکالات، ضد رقابتی نیز بوده است.»
مخابرات: جلوگیری از مکالمه نامحدود عادلانه نیست


سخنگوی مخابرات ایران درباره اینکه رگولاتوری مکالمه نامحدود تلفن‌ثابت و همراه اول را نسبت به رقبا ضدرقابتی می‌داند، گفت: خانواده ۹۰میلیون مشترکی همراه اول و مخابرات از ویژگی‌های پروانه مخابرات است و دستور عدم استفاده از این ویژگی خلاف عدالت خواهد بود.


به گزارش ایتنا از فارس، در نمایشگاه تلکام امسال علی‌اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشستی با خبرنگاران در بحثی درباره تعرفه‌های تلفن‌ثابت برای نخستین‌بار اعلام کرد که مخابرات و همراه اول پیشنهادهایی دارند که برای مشترکان تلفن ثابت و همراه تخفیف قائل می‌شوند، در حالیکه این موضوع از نظر ما پذیرفته شده نیست و معتقدیم باید بسته‌هایی ارائه کنند که شامل حال همه اپراتورها باشد.

این عقیده که منطقی به نظر نمی‌رسید و در آن زمان از سوی اصحاب رسانه زیاد جدی گرفته نشد، اکنون در دستور رگولاتوری برای توقف طرح مکالمه نامحدود همراه اول نمود پیدا کرده است.

رگولاتوری درباره دلایل صدور دستور توقف طرح مکالمه نامحدود، اعلام کرده که «این طرح علاوه بر داشتن چندین اشکالات، ضد رقابتی نیز بوده است.» چراکه همراه اول از امکان ارائه این طرح به ۹۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و همراه برخوردار است در حالیکه اپراتورهای دوم و سوم به ترتیب تنها امکان مکالمه با ۲۵ میلیون و ۵ میلیون مشترکان خود را دارند.

به همین دلیل نیز این طرح که ابتدا با چشم‌و هم‌چشمی اپراتورها و در فضای کاملا رقابتی شکل گرفت، در نگاه اول آن‌طور که باید برای ایرانسل و رایتل به صرفه نشد و آنها مدت کمی بعد شیوه‌ طرح را در جهت سود بیشتر تغییر دادند که با بی‌میلی برخی مشترکان روبه‌رو شد.

داود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در واکنش به اینکه رگولاتوری ارائه خدمات توامان به مشترکان تلفن ثابت و همراه اول را در مقایسه با ایرانسل و رایتل ضدرقابتی می‌داند، گفت: یکی از وظایف رگولاتوری برقراری عدالت بین اپراتوری‌هاست.

وی افزود: این موضوع اصلاً منطقی نخواهد بود و اگر چنین موضوعی اعلام شود، مورد پذیرش نیست، زیرا مجموعه شرکت مخابرات و همراه اول همچنان که ۴۰ برابر بالاترین رقیب خود پرسنل دارند از ویژگی‌هایی نیز برخوردار هستند.

زارعیان گفت: خانواده ۹۰میلیون مشترکی همراه اول و مخابرات یکی از ویژگی‌های پروانه مخابرات است و دستور برای عدم استفاده از این ویژگی خلاف عدالت خواهد بود.
کد مطلب: 40335
نام شما
آدرس ايميل شما