کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات اعلام کرد

آخرین اخبار از افزایش ظرفیت اینترنت و اینترانت کشور

خبرگزاری فارس , 21 دی 1394 ساعت 15:43

ایتنا- واعظی: در ۲ سال گذشته پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل از ۷۲ گیگابایت بر ثانیه به ۲۷۶ رسیده است و ظرفیت IP داخل کشور به میزان پنج برابر افزایش یافته است.




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک با اشاره به اهمیت موضوع همایش اظهار کرد: ایجاد شبکه پهن‌باند کلید توسعه کاربرد و به کارگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به دلیل قابلیت پهن‌باند به منظور سرعت بخشیدن به حوزه ict، این امر می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور نیز باشد.


به گزارش ایتنا از فارس، وی همچنین افزود: روابط خارجی و حوزه ict در حال تکامل است، در این دو سال گذشته محور اساسی دولت گره‌گشایی از اقتصاد کشور و جامعه بود که اولین قدم در این محور باید تحریم‌ها برداشته می‌شد تا فضای عادی در روابط خارجی نیز بوجود بیاید و شاهد رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

واعظی با بیان تأثیرات فناوری اطلاعات گفت: تغییر در روابط شهروندان و دولت، ایجاد دنیای مجازی در کنار دنیای حقیقی، سرعت بخشیدن در کارها و شفاف‌سازی در عرصه‌های مختلف از جمله تأثیرات این حوزه است.

وی تأکید کرد: در کنار این موارد در بانکداری الکترونیک، حوزه ict موجب می‌شود تا اطمینان‌پذیری، قابلیت مدیریت و توسعه‌پذیری مناسب صورت پذیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکپارچگی آن، گستردگی جغرافیایی شبکه و ایجاد بهره‌وری بیشتر در کاربرد شبکه از جمله مزیت‌های توسعه شبکه پهن‌باند کشور و بانکداری الکترونیک است.

واعظی ضمن بیان فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل از ۷۲ گیگابایت بر ثانیه به ۲۷۶ رسیده است و در کنار توسعه موارد مختلف حوزه ict دو سال گذشته شاهد بودیم که ظرفیت IP داخل کشور به میزان پنج برابر افزایش داشته است.

وی در ادامه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت پهنای‌باند زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، افزایش محتوای بومی در فضای مجازی و پوشش کامل ارائه خدمات الکترونیکی دولت از جمله برنامه‌های آینده وزارت ارتباطات است.

واعظی گفت: بخش بانکی کشور ظرفیت استفاده از زیرساخت‌های تهیه شده توسط وزارت ارتباطات در حوزه بانکداری الکترونیک را دارد و امیدواریم که این فرایند در جهت آسایش عموم جامعه در بهره‌برداری از خدمات هر چه سریعتر تکمیل شود.


کد مطلب: 40324

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40324/آخرین-اخبار-افزایش-ظرفیت-اینترنت-اینترانت-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir