۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
عملکرد 8 ماهه تنها سایت دولتی همسریابی مجاز اعلام شد

20 هزار متقاضی و تنها 190 ازدواج اینترنتی

ایتنا- مدیرعامل موسسه تبیان: در برخی مواقع از ثبت نام افراد در این سامانه به سبب توان محدود جلوگیری می‌کنیم.
20 هزار متقاضی و تنها 190 ازدواج اینترنتی


حجت الاسلام آقامیری مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در مراسم رونمایی از اجرای طرح ملی همسان گزینی در معاونت فرهنگی قوه قضائیه، گفت: پس از ایجاد فناوری‌های جدید و دوست‌یابی افراد، ارتباط چهره به چهره زن و مرد و ایجاد سایت‌های همسریابی که با فرهنگ ما سازگار نبود، مؤسسه تبیان به درخواست کاربران خود وارد فرآیند همسان گزینی شد.


وی افزود: بسیاری از سایت‌های همسریابی غیرقانونی فعالیت می‌کردند و برای شورای فیلترینگ و پلیس فتا ایجاد مشکل می‌کردند. از طرفی قانون نیز برای برخورد با این سایت‌ها تدابیر کافی را در نظر نگرفته بود.

آقامیری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این طرح حذف خانواده از روابط دختر و پسر بود، بنابراین ما با ایجاد واسطه‌هایی در معرفی دختر و پسر به یکدیگر آسیب‌های ناشی از روابط چهره به چهره دختر و پسر را کاهش دادیم؛ چراکه این گونه روابط مشکلات زیادی در زندگی ایجاد می‌کرد و پلیس فتا، شورای فیلترینگ و وزارت ورزش از این طرح ما حمایت کردند.

وی احیای سنت ازدواج با محوریت خانواده، احیای سنت وساطت و فرهنگ‌سازی را از جمله اهداف مؤسسه تبیان در اجرای طرح همسان‌گزینی دانست و گفت: بالغ بر ۲۰ هزار نفر در طرح همسان‌گزینی موسسه تبیان ثبت نام کرده‌اند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان تاکید کرد: ما در برخی موارد دیگر امکان ثبت نام را نداریم؛ چراکه توان مشاوره و برگزاری جلسه توسط واسطه‌ها را بیش از مقدار موردنظر نداریم.

وی گفت: هم‌اکنون مشاوران و همکاران ما روزی ۶ متقاضی را مورد بررسی قرار می‌دهند و برای پاسخ دادن به تمام درخواست‌ها شمار زیادی نیروی انسانی نیاز داریم.

آقامیری تاکید کرد: بهترین حالت در خصوص همسان گزینی آن است که سازمان‌ها خودشان وارد عمل شوند، چراکه ازدواج موضوعی اجتماعی است، نه موضوعی فردی.

مدیرعامل موسسه تبیان خاطرنشان کرد: اگر جریان عمومی در این رابطه در کشور ایجاد شود که بسیار به جاست، این موضوع اولویت پیدا خواهد کرد و با وام‌های قابل توجه ۲۵ میلیونی بسیاری از مشکلات زوجین در ابتدای ازدواج مرتفع می‌شود.

دو سوم متقاضیان دختر هستند
حسینی مدیر پایگاه اطلاعات طرح همسان‌گزینی در این جلسه در خصوص ثبت نام افراد مجرد در طرح همسان‌گزینی به تفکیک جنسیت نیز گفت: دو سوم ثبت نام‌کنندگان این طرح را دختران و یک سوم را پسران تشکیل می‌دهند، عمده آنها از متولدین دهه ۶۰ هستند.

حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه ازدواج‌های ناشی از این طرح نیز گفت: با توجه به اینکه این طرح از خردادماه آغاز شده است و براساس آن ۱۹۰ زوج ازدواج کرده‌اند، هنوز آماری در خصوص طلاق نزد ما ثبت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح هر ۶ ماه این زوجین رصد می‌شوند و چنانچه اختلافی بین آنان وجود داشته باشد، به زوج درمانگر برای حل اختلافات معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی، دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه نیز در این مراسم گفت: فناوری‌های نوین نقش خانواده در تربیت فرزندان را کاهش داده است.

معصومی لاری گفت: بنیان خانواده نه فقط برای حرکت‌های معنوی و ارتقای علمی مورد نیاز است، بلکه نقش هدایت‌گری جامعه در عرصه‌های مختلف را نیز برعهده دارد.

وی تصریح کرد: کانون خانواده بنیانی برای حرکت جمعی و هم‌افزایی درونی شماری انسان که در کنار یکدیگر در اوج محبت و آرامش مسیر برون رفت از مشکلات را طی می‌کنند، است.

فرزندان همکاران در اولویت ازدواج هستند
حجت الاسلام معصومی لاری افزود: نسل‌ها دستاوردهای خود را در خانواده به نسل‌های بعد منتقل می‌کنند، هرچند امروزه گسترش فناوری‌ها فرصت تربیت را تا حدی از خانواده گرفته است، اما خانواده هم‌چنان نقشی بی بدیل در تربیت را برعهده دارد.

وی گفت: رفع بسیاری از معضلات دینی در خانواده صورت می‌گیرد و بر این اساس ارتقای ارتباط میان اعضای خانواده پایه رشد جامعه خواهد بود.

بنابراین معاونت فرهنگی رسیدگی به این امر را یکی از مهم‌ترین اقدامات خود در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: برخی از همکاران و فرزندان آن‌ها در قوه قضائیه ازدواج نکرده‌اند و در سن ازدواج قرار دارند که ازدواج این عزیزان مورد نظر معاونت فرهنگی بوده است؛ چرا که یکی از مشکلات افراد پس از تصمیم برای ازدواج، یافتن فرد مناسب است.

معاون فرهنگی، دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: در دین اسلام ثوابی بیش‌تر از واسطه شدن برای ازدواج دو جوان وجود ندارد و مؤسسه تبیان نیز در این عرصه وارد شده است و معاونت فرهنگی نیز یک شاخه از فعالیت‌های همسان گزینی موسسه تبیان را به قوه قضائیه انتقال داده است.
معصومی لاری افزود: اکنون قوه قضائیه با کمک مؤسسه تبیان به عنوان تنها مؤسسه دارای مجوز همسان گزینی در کشور، با قوه قضائیه همکاری می‌کند که البته با توجه به روش همسان گزینی این مجموعه این مجوز به حق به مؤسسه تبیان ارائه شده است.

وی گفت: همسان گزینی در قدم اول در تهران انجام شده است و به مرور زمان در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

منبع : فناوران اطلاعات
کد مطلب: 40317
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام