۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱

حمل و نقل با خودروی پهپادی !

ابتنا- جابجایی در آینده آن هم درحالی که سوار بر خودرو و دوچرخه هستید به واسطه نوآوری هایی که در این سیستم‌ها صورت می‌گیرد متفاوت از امروز خواهد بود.
حمل و نقل با خودروی پهپادی !


به گزارش ایتنا از مهر، آن دسته از فناوری‌های نو‌ظهوری که ارتباط میان سیستم‌های حرکتی را تقویت می‌کنند مهمترین نقش را در تغییر و تحول دنیای حرکت خواهند داشت.


در نمایشگاه امسال تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES) که همچون سال‌های گذشته در لاس وگاس آمریکا برگزار شد شرکت‌کنندگان فناوری‌هایی را ارایه کردند که نشان از اهمیت نقش «برقراری ارتباط» میان خودروها، سیستم‌های پروازی و حتی دوچرخه ها دارد.

یک شرکت چینی به نام EHang که در طراحی و ساخت پهپادها تبحر دارد از محصولی خلاقانه و البته غول‌پیکر رونمایی کرد که قابلیت حمل یک نفر را دارد. این پهپاد ۱.۵ متری در حد و اندازه یک خودرو است.

البته مدیرعامل این شرکت معتقد است که محصول جدیدشان یک پهپاد نیست بلکه یک سیستم حرکتی هوایی خودکار است.

درحالی که این محصول جدید منطبق با قوانین و قواعد پهپادها یا خودروها نیست اما شرکت سازنده اعلام کرده که آن را به قیمتی۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار به فروش خواهد رساند.

این محصول جدید EHang ۱۸۴ نام دارد و در چین آزمایش‌های زیادی بر روی آن انجام شده است. فردی که از آن استفاده می‌کند تنها باید سوار بر آن شده و پس از تعیین مقصد، تنها یک دکمه را فشرده و شاهد پرواز خودکار آن باشد.

دوچرخه برقی تاشوی فورد نیز یکی دیگر از نوآوری‌های حرکتی به نمایش درآمده در آوردگاه CES بوده است. این دوچرخه به راحتی در خودرو جای گرفته و جالب اینکه قابلیت برقراری ارتباط با آن از طریق تلفن همراه هوشمند وجود دارد.

استفاده از این دوچرخه مفهوم گشت و گذار در طبیعت را دگرگون می کند به طوریکه راننده و سرنشینان پس از سپری کردن بخش زیادی از مسافت با خودرو، ادامه آن را سوار بر دوچرخه برقی دوست دار محیط زیست طی می‌کنند.

این دوچرخه به فناوری‌های کاربردی نظیر سیستم موقعیت یاب جهانی و هشدار لرزشی مجهز است.
کد مطلب: 40283
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام