۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
با واگذاری اینترنت از سوی شرکت زیرساخت

مشکل سرعت اینترنت مراکز دانشگاهی حل می‌شود؟

ایتنا- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت از دانشگاه‌ها خواست تا اینترنت خود را مستقیما از این شرکت تهیه کنند.
مشکل سرعت اینترنت مراکز دانشگاهی حل می‌شود؟


مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور به تازگی از مراکز دانشگاهی دعوت کرده است برای حل مشکل سرعت اینترنت مورد نیازشان، پهنای باند اینترنت را مستقیما از این شرکت دریافت کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود خسروی تاکید کرده است که پهنای باندی که شرکت ارتباطات زیرساخت به مشتریان و اپراتورها واگذار می‌کند، بدون ضریب اشتراک است.

به گفته او اینترنت یکی از ابزارهای موجود برای پیشرفت در علم و تکنولوژی است و شرکت ارتباطات زیرساخت در جلسه‌ای که با دانشگاه‌های اصلی کشور در دانشگاه امیرکبیر برای بهبود وضعیت اینترنت دانشگاه‌ها داشته این آمادگی را اعلام کرده است.

خسروی در حالی به این موضوع که راه‌اندازی شبکه علمی نیز در جلسه مذکور مطرح شده و با راه‌اندازی آن از یک نقطه به صورت مستقیم تمامی دانشگاه‌ها به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند و کیفیت خدمات افزایش می‌یابد اشاره کرده که اتصال دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با اینترنت پرسرعت به شبکه علمی کشور موضوع جدیدی نیست.

پیش از این و در خردادماه وحید احمدی - معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم - گفته بود: بزودی ۱۸ دانشگاه و مرکز پژوهشی به شبکه علمی کشور متصل می‌شوند و می‌توانند با پنج برابر سرعت و پهنای باند کنونی و از طریق فیبر نوری از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.

همچنین چندماه پس از اظهارات احمدی، وزارت علوم دوباره برای اتصال دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی به شبکه علمی کشور اعلام آمادگی کرد و معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در خصوص علت عدم راه‌اندازی شبکه علمی کشور گفت: متاسفانه علی‌رغم گذشت بیش از ۴.۵ سال از برنامه پنجم توسعه، هنوز زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه آماده نشده است.

به گفته محمدحسین امید، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابتدای شروع به کار دولت جدید بارها آمادگی خود را برای اتصال دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی به شبکه علمی کشور اعلام کرده است؛ ولی ظاهراً به دلیل آماده نبودن شبکه مزبور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هنوز موفق به تحویل شبکه مزبور نشده است.

امید در ادامه با اشاره به اینکه در آخرین ماه‌های برنامه پنجم قرار داریم، از عدم اجرای این حکم برنامه مبنی بر راه‌اندازی شبکه علمی کشور ابراز نگرانی و تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و ارتباط دانشگا‌ها و مؤسسات پژوهشی با شبکه فیبر نوری اختصاصی با پهنای باند زیاد به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بارگذاری محتوای علمی به عهده دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مؤسسات علمی است.

وی تصریح کرد: در این راستا وزارت علوم و دانشگاه‌ها تمهیدات متعددی نظیر هماهنگ‌سازی مراکز فناوری اطلاعات، مراکز آموزش عالی و پژوهشی با تقسیم‌بندی کشور به مناطق نه‌گانه در حوزه مذکور تدارک دیده و بلافاصله پس از راه‌اندازی و تحویل شبکه به دستگاه بهره‌بردار، آمادگی بارگذاری اطلاعات علمی را خواهد داشت.
کد مطلب: 40277
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام