۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱

تولید 10 خودروی بدون راننده تا سال 2020 توسط نیسان

ایتنا- شرکت رنو نیسان از برنامه‌های خود برای تولید ۱۰خودروی بدون نیاز به راننده تا سال ۲۰۲۰ خبر داده است.
تولید 10 خودروی بدون راننده تا سال 2020 توسط نیسان


به گزارش ایتنا از فارس، این خودروها به طور انبوه تولید شده و در بازار کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و همین‌طور کشورهای اروپایی در دسترس قرار خواهند گرفت.


در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های فناوری در حال تولید آزمایشی خودروهای بدون نیاز به راننده هستند ولی انتظار می‌رود این فناوری ظرف ۵ سال آینده همه‌گیر شوند.

هنوز مشخص نیست آیا خودروهای یاد شده به طور کامل بدون نیاز به راننده هستند یا تنها راننده را از برخی دشواری‌های رانندگی رها می‌کنند.

نیسان می‌گوید از امسال تمامی خودروهای ساخت خود را به فناوری کنترل یک خط حرکت مجهز می‌کند که به رانندگان امکان می‌دهد در بزرگراه‌ها و ترافیک سنگین هدایت خودرو را به خود آن محول کنند و از رانندگی دست بکشند.

این شرکت اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ فناوری مذکور را توسعه خواهد داد و حتی حرکت بین خطوط مختلف بزرگراه‌ها را به طور خودکار ممکن می‌کند. تا سال ۲۰۲۰ این فناوری تا آن حد پیشرفت خواهد کرد که جلوی برخورد خودروها را با یکدیگر خواهد گرفت.

نیسان به این منظور یک رشته لامپ ال.ای.دی طراحی کرده که در جلوی داشبورد خودرو نصب می‌شوند و برای ارسال پیام برای عابران پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عابران با مشاهده این پیام‌ها متوجه می‌شوند که خودرو آنان را شناسایی کرده و می‌توانند به راحتی و با حفظ امنیت از خط کشی عابر پیاده عبور کنند. قیمت این خودروها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
کد مطلب: 40254
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام