۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
مدیرعامل اپراتور ارتباطات ثابت مطرح کرد

تشکیل یک هلدینگ جدید مخابراتی؛ اپراتور اینترنت، تلفن‌ثابت، همراه و تلویزیون اینترنتی

ایتنا- مدیرعامل اپراتور ارتباطات ثابت با اشاره به تشکیل یه هلدینگ جدید مخابرات گفت: این هلدینگ در صدد اخذ تمام مجوزهای مخابراتی است.
تشکیل یک هلدینگ جدید مخابراتی؛ اپراتور اینترنت، تلفن‌ثابت، همراه و تلویزیون اینترنتی


محسن یوسف‌پور در یک نشست خبری درباره صدور نهمین مجوز اپراتور ارتباطات ثابت توسط وزارت ارتباطات، گفت: نهمین مجوز به کنسرسیومی از ۸ شرکت اینترنتی و یک سرمایه‌گذار از هلدینگ ICT تخصیص یافته است که سرمایه‌گذار ۶۵ درصد و دارندگان مجوزهای اینترنت ۳۵ درصد در این شرکت سهم دارند.


به گزارش ایتنا از فارس، وی حجم سرمایه‌گذاری‌های سال‌های آینده در این حوزه را چند صد میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حداقل میزان سرمایه‌گذاری ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل اپراتور ارتباطات ثابت پاسارگاد آریان خاطرنشان کرد: پروانه FCP دو ویژگی مثبت دارد که گستردگی کشوری و امکان استفاده از هر نوع فناوری در حوزه ثابت برای ارائه سرویس از جمله این ویژگی‌‌هاست.

وی گفت: تکلیف برنامه با ایجاد ۱۳ تا ۱۴ پورت پرسرعت دسترسی است که تاکنون ۱۰ میلیون پورت راه‌اندازی شده و با توجه به اتمام برنامه پنجم تا ماه‌های آینده از برنامه عقب هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۱۸ شرکت برای دریافت پروانه ارتباطات ثابت پذیرفته شده‌اند که ۹ پروانه صادر شده، گفت: تعدد پروانه‌ها ممکن است مشکل ایجاد کند و بازار FCP بازار دشواری است که برخی موفق و برخی ناموفق می‌شوند اما نمی‌خواهیم گوشه‌ای از بازار باشیم بلکه با قدرت وارد شده‌ایم و حداکثر سهم بازار را می‌خواهیم.

این فعال بازار ارتباطات ثابت یادآور شد: فرکانس LTE که در پروانه FCP آمده پس از مجوز گرفتن تمام شرکت‌ها که کنسرسیوم‌هایی تشکیل شدند،‌ اوایل سال آینده نهایی خواهد شد.

یوسف‌پور گفت: با اشاره به تبدیل هلدینگ فناپ وابسته به گروه مالی پاسارگاد به یک هلدینگ مخابراتی، گفت: این هلدینگ در صدد است تمام مجوزهای مخابراتی را اخذ کند همچنان که برای پروانه MVNO (اپراتور مجازی تلفن همراه) و IPTV (تلویزیون اینترنتی) نیز اقدام کرده‌ است.

وی توضیح داد: برای اپراتور مجازی تلفن همراه نیز با یک شرکت انگلیسی به نام لبارا مشارکت کرده‌ایم که با دو اپراتور مذاکرات جدی داشته‌‌ایم که با توجه به اینکه قرار بود موافقت اصولی‌ها تا پایان بهمن صادر شود اما برخی شرکت‌ها تأخیر کردند، این مهلت یک ماه تمدید شد.
کد مطلب: 40228
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام