کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت اسکنر ویژه برای بررسی ارزش غذایی خوردنی‌های مختلف

خبرگزاری فارس , 16 دی 1394 ساعت 10:01

ایتنا- به کمک اسکنر کوچک و جدید عرضه شده که با بلوتوث کار می‌کند از میزان کالری غذای خود آگاه شوید!




اگر دوست دارید بدانید آنچه که برای خوردن در بشقاب شامتان وجود دارد چه میزان کالری و چقدر ارزش غذایی دارد، می‌توانید از یک اسکنر جدید ترکیبات شیمیایی که ارزش تغذیه‌ای غذاها را مشخص می‌کند، استفاده کنید.


به گزارش ایتنا از فارس، این ابزار موسوم به SCiO توسط یک شرکت فرانسوی به نام DietSensor ساخته شده و اسکنری کوچک است که در جیب جا شده و از طریق بلوتوث به محیط اطراف متصل می‌شود.

SCiO دارای حسگر و طیف نمای مادون قرمز نیز هست که برای تعیین ترکیبات شیمیایی غذا و آشامیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

SCiO یک ابزار رویایی برای کسانی است که می‌خواهند رژیم غذایی خود را به دقت رعایت کنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از این اسکنر می‌توانند با دقت بر مواد غذایی که بدنشان دریافت می‌کند، کنترل داشته باشند.

اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق SCiO با بلوتوث به گوشی منتقل شده و برنامه همراه خاص سازگار با آن میزان چربی، کربوهیدرات و ... را به کاربر نشان می‌دهد.

در صورتی که کاربر اطلاعات رژیم تغذیه‌ای خود را در برنامه یاد شده وارد کرده باشد می‌تواند توصیه‌های مربوط به میزان مجاز استفاده از یک غذای خاص را هم دریافت کند.

مبدعان اصلی این اسکنر یک زوج فرانسوی به نام Remy و Astrid Bonnasseهستند که بعد از ابتلای دختر ۹ ساله‌شان به دیابت نوع A در سال ۲۰۱۴ و ضرورت کنترل میزان کربوهیدرات وارد شده به بدن وی به فکر تولید چنین ابزاری افتادند.

قیمت این اسکنر ۲۴۹ دلار است و استفاده از برنامه همراه آن مستلزم صرف ۱۰ دلار هزینه در ماه است. بارگذاری برنامه مذکور هم رایگان است.


کد مطلب: 40190

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40190/ساخت-اسکنر-ویژه-بررسی-ارزش-غذایی-خوردنی-های-مختلف

ايتنا
  https://www.itna.ir