۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱

نگرانی نادلا از اوضاع بحرانی گوشی‌های مایکروسافت

ایتنا - در فصل سوم سال 2015 میلادی سهم ویندوز فون از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند 1.7 درصد بود.
نگرانی نادلا از اوضاع بحرانی گوشی‌های مایکروسافت


«ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت در آخرین گفت‌وگوی خود اعلام کرد بازار کنونی گوشی‌های هوشمند این شرکت ناپایدار است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از جی‌اس‌ام آرِنا، او طی صحبت‌های خود بر این مسئله اصرار داشت که می‌کوشد دنیایی بسازد که در آن ارزش دستگاه کمتر از ارزش خدماتی باشد که کاربران به آن دسترسی دارند.

او گفت: «من فکر می‌کنم اگر موفقیت را با معیارهای زیر بسنجیم اشتباه کرده‌ایم. اینکه سهم عینک هوشمند HoloLens از بازار چقدر است؟ سهم کنسول بازی Xbox چقدر است؟ رایانه‌های شخصی چه درصدی از بازار را شامل می‌شوند؟ گوشی‌های هوشمند ما چند درصد از بازار جهانی را در اختیار گرفته‌اند؟»

او در ادامه توضیح داد: «اگر شما یک نمودار را در نظر بگیرید،‌ یک از این دستگاه‌ها یک نقطه روی نمودار را نشان می‌دهند. در برخی موارد کاربران از همه این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند ... در برخی موارد کاربران یک یا دو مورد از دستگاه‌های ساخته شده در شرکت ما را به کار می‌گیرند. ولی ما می‌خواهیم به این اطمینان برسیم که کاربران جهانی تجربه استفاده از همه این دستگاه‌ها را داشته باشند.»

 

لازم به ذکر است مرکز تحقیقاتی گارتنر در آخرین گزارش خود اعلام کرد در فصل سوم سال ۲۰۱۵ میلادی سهم ویندوز فون از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ۱.۷ درصد بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۴ کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

نادلا در این مصاحبه به مسایل دیگری هم اشاره کرد که البته مهم‌ترین بخش آن نگرانی‌های او در مورد وضعیت بازار جهانی گوشی‌های مایکروسافت بود.
 
کد مطلب: 40144
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام