کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاندا سکیوریتی: گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ قابل شنود است

خبرگزاری فارس , 13 دی 1394 ساعت 12:07

ایتنا- برخی تبهکاران با استفاده از ژیروسکوپ قادرند با هدف جاسوسی در تماس‌های تلفنی، حتی ارتعاشاتی که توسط صدای گوینده تولید می‌شود را ضبط کنند.




در کنفرانسی در توکیو اعلام شد: شنود و رهگیری از طریق مکالمات تلفنی در دستگاه‌های مشهور و قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge و Galaxy Note 4 امکان‌پذیر است.


به گزارش ایتنا از فارس، بنابر اعلام کارشناسان حوزه امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی، طی کنفرانس اخیری که در توکیو انجام گرفت، شنود و رهگیری از طریق مکالمات تلفنی در دستگاه‌های مشهور و قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge و Galaxy Note 4 امکان‌پذیر است.

این شرکت اعلام کرد: بسیاری از ما هنگام انجام مکالمات تلفنی توجه زیادی به امنیت شخصی‌مان نمی­‌کنیم. به راحتی در مورد مسائل زندگی روزمره، موضوعات کاری و بسیاری از موارد مهم دیگر با مخاطبان مختلف به صورت تلفنی صحبت می­کنیم.

اغلب اطلاعات مهم مانند شماره حساب، رمزهای بانکی و اطلاعاتی که به اصطلاح محرمانه محسوب می‌­شوند را تلفنی بازگو می‌­کنیم.

متخصصان، این تلفن­‌های همراه را با هدف انجام ارتباطات رادیویی به یک چیپست مجهز کرده‌­اند. فرد مجرم به کمک این Chipset، برای انجام رهگیری، از روش جاسوسیMan-in-the-middle Attack استفاده می­‌کند.

این شیوه، یک تکنیک قدیمی است که تبهکاران سایبری را قادر به شنود، رهگیری، پایان دادن به مکالمه­‌ تلفنی و همچنین خواندن غیر مجاز پیغام­‌های کاربر بدون اطلاع وی می‌­سازد.

با استفاده از این تکنیک ساده، تبهکاران سایبری می‌­توانند مکالمات تلفنی را ضبط کرده و به این ترتیب عملیات جاسوسی خود را محقق سازند.

بر اساس گزارش منتشر شده از شرکت امنیتی پاندا، متخصصان امنیتی هنوز جزییات کاملی از این روش جاسوسی ارائه نکرده­‌اند.

اما کارشناسان فنی شرکت سامسونگ با آگاهی از این اشکال بزرگ، می‌­توانند تا دیر نشده این نقص بزرگ را از دستگاه‌های خود برطرف کنند و طرفداران خود را از این نگرانی نجات دهند.

این روش شنود نمونه‌­ای بسیار کوچک از روش‌­های متعدد جاسوسی موجود می‌باشد.


کد مطلب: 40134

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40134/پاندا-سکیوریتی-گوشی-های-سری-گلکسی-سامسونگ-قابل-شنود

ايتنا
  https://www.itna.ir