۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
رئیس کل گمرک کشور:

موبایل یارانه نمی‌خواهد

تعرفه‌های گمرکی گوشی کم نمی‌شود
ایتنا- افزایش یکباره تعرفه‌های گمرکی باعث وارد شدن حجم انبوهی از گوشی‌های قاچاق شده است.
موبایل یارانه نمی‌خواهد


رئیس کل گمرک کشور گفت: در حال حاضر تعرفه‌های گمرکی گوشی‌های تلفن همراه بالا نیست و از سوی دیگر موبایل هم کالای ضروری و نیازمند یارانه دولتی به شمار نمی‌رود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، آمارهای مختلف گویای آن است که حجم انبوهی از گوشی‌های تلفن همراه از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند، دراین خصوص فعالان بازار موبایل کشور براین باورند که افزایش یکباره تعرفه‌های گمرکی که در سال‌های گذشته رخ داده، موجب ایجاد چنین وضعیتی شده است.

با این وجود رئیس کل گمرک کشور معتقد است: در حال حاضر تعرفه‌های گمرکی واردات گوشی‌های موبایل رقم بالایی ندارد.

مسعود کرباسیان، در پاسخ به گلایه‌های فعالان صنف موبایل در خصوص بالا بودن تعرفه‌های گمرکی اظهار کرد: فعالان این صنف به تعرفه‌ها گلایه دارند اما نرخ تعرفه گمرکی برای موبایل بالا نیست.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه مجازی گمرک و در نظر گرفتن بخش ویژه ای از این سامانه برای شماره IMDI گوشی‌های تلفن همراه گفت: با تمهیدات درنظر گرفته شده دراین سامانه به نظر می‌رسد بحث واردات قاچاق به حداقل برسد.

رئیس کل گمرک کشور در عین حال به ثبات نرخ ارز در ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی این نوع تعرفه‌ها می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد برای دولت در نظر گرفته شوند.

کرباسیان در پایان با تاکید بر اینکه کالایی مانند گوشی تلفن همراه جزو موارد ضروری به شمار نمی‌رود، متذکر شد: بر این اساس نیازی به در نظر گرفتن یارانه برای این بخش نیست. از سوی دیگر تعرفه‌های این بخش هم نسبت به جاهای دیگر خیلی بالا نیست.
کد مطلب: 40121
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام