۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴

تبدیل تلفن همراه به میکروسکوپ قوی

ایتنا- محققان دستگاه کوچکی ساختند که قادر است گوشی‌های تلفن همراه را به یک میکروسکوپ قوی تبدیل کند.
تبدیل تلفن همراه به میکروسکوپ قوی


دستگاه ساخته شده توسط محققان  μPeek نام دارد و به اندازه یک کارت بانکی است، روی لنز دوربین گوشی‌های هوشمند نصب و از طریق یک نرم‌افزار موبایل کنترل می‌شود. این دستگاه امکان مشاهده تصاویر بسیار واضح از اشیای بسیار کوچک را فراهم می‌کند.


به گزارش ایتنا از ایرنا، این دستگاه برخلاف تصور اولیه، یک ابزار تقویت کننده لنز نیست؛ بلکه دارای یک لنز مستقل و اجزای اپتیکی بسیار پیشرفته است که معمولا در میکروسکوپ‌های گران قیمت حرفه‌ای و بزرگ یافت می‌شوند.

این دستگاه مجهز به یک گیره نگهدارنده و تعدادی لام است و به همراه یک دفترچه راهنما برای استفاده و کار با نمونه‌ها عرضه می‌شود.

این ابزار به اندازه‌ای ساده و دقیق است که برای آزمایش‌ها و کارهای حرفه‌ای آزمایشگاهی نیز کاملا مناسب است. اندازه کوچک μPeek در کنار کارآیی بالا، آن را به یک گزینه مناسب برای کلاس‌های علوم تبدیل می‌کند. قرار است این دستگاه با قیمت ۱۵۹ دلار به بازار عرضه شود.

نمونه دیگر این دستگاه که با عنوان μPeek Blue تولید و آماده عرضه شده است، مجهز به نور فرابنفش است و قابلیت استفاده به عنوان یک میکروسکوپ فلوروسنت را دارد.

قرار است این ابزار در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به صورت آنلاین به فروش گذاشته شود. انتظار می‌رود این نمونه از میکروسکوپ نیز به قیمت ۲۱۹ دلار فروخته شود.
کد مطلب: 40103
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام