۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
مدیرعامل پست اعلام کرد؛

آمار خرید آنلاین ایرانی‌ها از دو فروشگاه معتبر جهانی

ایتنا- زمینه خرید آنلاین کاربران ایرانی از سایت‌های معتبر خرید و فروش آنلاین امکان‌پذیر شده است.
آمار خرید آنلاین ایرانی‌ها از دو فروشگاه معتبر جهانی


مدیرعامل شرکت پست آمار خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی EBAY و آمازون را حدود ۱۰ هزار خرید طی ۳ ماه گذشته عنوان کرد و گفت: امکان خرید کالاهای مجاز از این فروشگاه‌ها فراهم شده است.


به گزارش ایتنا از مهر، حسین مهری امکان خرید ایرانی‌ها از سایت‌های بزرگ فروش اینترنتی دنیا همچون EBAY و آمازون را تشریح کرد و با تاکید براینکه امکان خرید ایرانی‌ها از سایت‌های معتبر خارجی مانند EBAY هم‌اکنون فراهم است اظهار داشت: شرکت پست با وجود یک واسطه به عنوان مجری طرف قرارداد با پست، در حال ارائه این سرویس است.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه هم‌اکنون ایرانی‌ها می‌توانند از این سایت‌ها خرید انجام دهند و هیچگونه منعی وجود ندارد گفت: به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و از آنجایی که حواله کرد ارزی از ایران ممکن نبود شرکت پست طی قراردادی با شرکت «یاتا» اقدام به ایجاد این درگاه کرده است؛ به این ترتیب خریداران ایرانی هر کالایی که بخواهند می توانند از این دو سایت خریداری کنند و از طریق پست در ایران دریافت کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون از حدود ۸ میلیون کالای موجود در سایت EBAY حدود ۲ میلیون کالا امکان ورود به ایران را دارد و امکان خرید کالاهای غیرمجاز وجود ندارد. در این درگاه به طور کل ممنوعات حذف شده است و سایر کالاها امکان ورود به ایران را از طریق پست خواهند داشت.

مهری در مورد پرداخت مالی خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر خارجی نیز گفت: ایرانی‌ها هزینه کالا را به صورت ریالی پرداخت می‌کنند و از طریق نمایندگی شرکت پست، این هزینه تبدیل به ارز شده و کالای خریداری شده از طریق پست وارد ایران می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس آخرین برآوردها در ۳ ماه گذشته حدود ۱۰ هزار خرید از سایت EBAY و آمازون از این طریق صورت گرفته و از درگاه پست وارد کشور شده است.

مدیرعامل شرکت پست خاطرنشان کرد: هزینه این سرویس با توجه به قیمت کالا، هزینه گمرک و مدت زمان متفاوت خواهد بود و تعرفه‌های آن بر روی سایت پست قرار دارد.

مهری گفت: در همین حال قصد داریم بر روی درگاه «یاتا» امکان فروش محصولات ایرانی را برای خارج از کشور قرار دهیم تا شهروندان ایرانی خارج از کشور و یا سایر شهروندان خارجی بتوانند محصولات معتبر ایرانی را از ایران خرید کنند و از طریق پست در کشور خود دریافت کنند.
کد مطلب: 40101
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام