کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عبور شمار مشترکان تلفن همراه هند از مرز یک میلیارد

خبرگزاری ايسنا , 12 دی 1394 ساعت 9:41

ایتنا- برای بسیاری از مردم هند تلفن همراه تنها وسیله دسترسی به اینترنت بوده و گوشی‌های هوشمند از رایانه به عنوان اصلی‌ترین راه آنلاین شدن سبقت گرفته‌اند.




شمار مشترکان تلفن همراه هند در اکتبر از مرز یک میلیارد مشترک عبور کرده و اهمیت بزرگترین بازار تلفن همراه جهان پس از چین را منعکس ساخت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شمار مشترکان تلفن همراه هند در سال‌های اخیر با رقابت شدید میان ۱۲ اپراتور بزرگ که منجر به کاهش قیمت خدمات شده و تعرفه‌های تلفن همراه هند را یکی از ارزانترین تعرفه‌های جهان ساخته، رشد انفجاری داشته است.

سازمان رگولاتوری مخابرات هند اعلام کرد شمار مشترکان تلفن همراه حدود هفت میلیون در اکتبر نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشته و از رقم یک میلیارد عبور کرده است و به رکوردی رسیده که چین در سال ۲۰۱۲ به آن دست یافته بود.

راوی شانکار پراساد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هند به روزنامه تایمز ایندیا گفت: این امر مایه مباهات ما بوده و سواد فناوری مردم هند را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار نشان نمی‌دهد که در هند یک میلیارد نفر کاربر تلفن همراه هستند زیرا بسیاری از افراد بیش از یک اشتراک تلفن همراه دارند.

گوشی‌های دو سیم‌کارته در هند طرفدار زیادی دارند و به کاربران امکان می‌دهند برای بهره‌مندی از ارزانترین نرخ‌های داخلی از دو اشتراک تلفن همراه استفاده کنند.

بر پایه گزارش شرکت تحقیقاتی ایپسوس، در فقیرترین ایالت‌های هند مانند بیهار ضریب نفوذ تلفن همراه ۵۴ درصد است با اینهمه این بازار همچنان رشد قابل توجهی را از سال ۲۰۰۰ که تنها دو میلیون مشترک تلفن همراه داشت، نشان می‌دهد.

گوشی‌های ارزان قیمت چینی با قیمت حدود ۱۰۰۰ روپیه (۱۵ دلار) در بازار موجود هستند و بسیاری از هندی‌ها به جای اینکه خدمات اینترنت گران را خریداری کنند، از وای.فای رایگان برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

غول فناوری آمریکایی گوگل برای بهره‌برداری از این موقعیت، قصد دارد تا سه سال آینده در ۴۰۰ ایستگاه قطار هند وای.فای رایگان نصب کند.


کد مطلب: 40080

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/40080/عبور-شمار-مشترکان-تلفن-همراه-هند-مرز-یک-میلیارد

ايتنا
  https://www.itna.ir