۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶

کوالکام فعلا دو تکه نمی‌شود

ایتنا - طی سه ماه منتهی به 27 سپتامبر 2015 میزان درآمدهای کوالکام نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 18 درصدی را تجربه کرد.
کوالکام فعلا دو تکه نمی‌شود


شرکت کوالکام که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی در جهان محسوب می‌شود، این روزها مشکلات مالی فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند و هیئت مدیره برای حل این مشکلات به راهی فکر می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تِک‌ورلد، کوالکام به طور کلی تراشه‌های موبایلی برای گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی را طراحی و تولید می‌کند و در بازار روبه‌رشد دستگاه‌های موبایلی توانسته است به صورت جهانی خود را معرفی کند.

ولی این شرکت در تابستان ۲۰۱۵ اعلام کرد طی سه ماه منتهی به ژوئن با کاهش ۱۴ درصدی درآمدها و کاهش ۴۷ درصدی سود خالص خود نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

«استیو مولنکوف» مدیرعامل کوالکام اعلام کرد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق قصد دارد یک تغییر ساختار کلی ایجاد کند تا هزینه‌های داخلی شرکت به حداقل برسد. بر اساس این تصمیمات قرار است از هر هفت کارمند کوالکام یک نفر اخراج شود.

او همچنین با چندین مشاور خارجی مذاکره کرد تا بتواند ساختار بهتری را برای شرکت خود تعریف کند و سرانجام به این نتیجه رسید که اگر شرکت کوالکام به دو بخش مجزا تقسیم شود، درآمد بیشتری را به دست خواهد آورد.

 

به هر حال، شرکت کوالکام روز گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته است مرکز طراحی تراشه و مرکز تولیدات کارخانه‌ای خود را در کنار یکدیگر نگه دارند و با ساختار کنونی بتواند به سود بیشتری دسترسی پیدا کند.

از زمانی که مولنکوف تصمیم به تغییر ساختار کوالکام گرفت درآمد و سود این شرکت همچنان سیر نزولی را دنبال کرده است. طی سه ماه منتهی به ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۵ میزان درآمدهای کوالکام نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۸ درصدی را تجربه کرد و سود آن هم ۴۴ درصد کمتر شد.

به هر حال این شرکت هم‌اکنون برای خود ضرب العجل در نظر گرفته است و پیش‌بینی کرده است که اگر تا پایان سل ۲۰۱۶ میلادی نتواند با این ساختار به سود و درآمد بیشتری دسترسی پیدا کند، به دو شرکت کاملا مجزا تبدیل می‌شود.
 
کد مطلب: 40053
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام