کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۱ میلیون ایرانی زیر ۱۸ سال عضو تلگرامند

5 دی 1394 ساعت 12:50

ایتنا - در حال حاضر تلگرام در کشور ۱۴ میلیون عضو دارد که ۸۲ درصد از کاربران آن زیر ۱۸ سال سن دارند.




سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر تلگرام در کشور ۱۴ میلیون عضو دارد که ۸۲ درصد از کاربران آن زیر ۱۸ سال سن دارند.


به گزارش ایتنا از فناوران محمد ابراهیم طریقت در نشست خبری که به مناسبت هفته ثبت احوال برگزار شد گفت: در حال حاضر یک سوم جمعیت کشور دارای شناسنامه جدید هستند و از سال ۸۵ به متولدین شناسنامه‌های جدید داده شد و افرادی نیز که بیش از ۱۵ سال دارند شناسنامه‌های آنها مکانیزه می‌شود. وی درباره افرادی که تاکنون هیچ نوع کارتی دریافت نکرده‌اند گفت: کسانی که به هر دلیلی تاکنون هیچ نوع کارتی دریافت نکرده‌اند باید برای دریافت کارت ملی و یا هوشمند خود به دفاتر پیشخوان ثبت‌احوال مراجعه کنند.

استعلام پیامکی در انتخابات
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در تلاش هستیم که امکان استعلام پیامکی شماره ملی افراد در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان فراهم شود. البته ما به مردم توصیه می‌کنیم کارت شناسایی ملی یا کارت هوشمند ملی را به منظور رای دادن ارایه دهند. طریقت اضافه کرد: کارت ملی دارای بارکدی است که بدون اشتباه و با سرعت بالا شماره ملی فرد را به کار می‌گیرد تا اطلاعات رای دهنده از پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بازیابی شود و بعد از رای دادن مشخص می‌شود که فرد در یک نقطه از کشور رای داده و امکان رای دادن مجدد او سلب می‌شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: بعد از انتخابات ظرفیت مهمی در کشور برای اشخاصی که به عنوان کاندیدا یا احزاب، مسوولان و یا تحلیلگران از سوی سازمان ثبت احوال به وجود می‌آید و اطلاعات رأی دهندگان را با حفظ محرمانگی می‌توان در اختیار آنها قرار داد. این اطلاعات شامل گروه سنی و جنسی مشارکت کنندگان در انتخابات می‌شود و آنرا در اختیار ستاد انتخابات کشور می‌گذاریم تا بر اساس ظرفیت‌های قانونی از آن بهره برده شود.
طریقت اضافه کرد: در کمیسیون دولت الکترونیکی مصوب شد که پایگاه‌ها کپی اطلاعات را نگهداری نکنند و سعی داریم در احکام برنامه ششم توسعه این موضوع را مصوب کنیم. حتی ما نگهداری کپی غیرالکترونیکی اطلاعات افراد را نیز ضروری نمی‌دانیم.

چالش‌های فنی کارت هوشمند
طریقت گفت: ایرانیانی که تا به امروز کارت ملی و یا کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند به کمتر از ۲ میلیون نفر رسیدند که باید با در اختیار داشتن شناسنامه‌های خود نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند. وی درباره ارایه کارت هوشمند ملی با آحاد جامعه نیز گفت: با استقرار سامانه‌های پایلوت نسبت به ارایه کارت هوشمند اقدام کرده‌ایم که در آغاز کارت‌های هوشمند ملی به کارت‌ اولی‌ها داده می‌شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد چالش‌های تولید و ارایه کارت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر با چالش‌هایی به لحاظ فنی مواجه هستیم که البته بخش عمده‌ای از آنها رفع شده است.
طریقت با بیان اینکه مهمترین ویژگی کارت هوشمند ملی احراز و تصدیق هویت در فضای مجازی است گفت: فضای مجازی ظرفیت بسیار بزرگی دارد و از سوی دیگر تهدیدی نیز عنوان می‌شود و ممکن است افرادی با نقاب وارد فضای مجازی شوند.

۸۳ درصد سیم‌کارت‌ها فعالند
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۱۵ درصد رسیده است گفت: ۸۳ درصد از سیم‌کارت‌‌ها در حال حاضر فعال هستند و نرم‌افزارها و نسل جدید تلفن‌های همراه نیز هر روز به
بازار می‌آید.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بر اساس آمار سازمان فناوری اطلاعات ۱۴ میلیون نفر در ایران عضو تلگرام هستند که ۸۲ درصد کاربران آن زیر ۱۸ سال سن دارند و این یک فرصت بزرگ برای مبادله و ارایه خدمات است.
طریقت با بیان اینکه دولت الکترونیکی با ارایه کارت هوشمند ملی آغاز می‌شود گفت: اصلی‌ترین نیاز ارایه خدمات و اطلاعات احراز هویت است و ظریفت خوبی کارت هوشمند ملی در این زمینه دارد.

کارت هوشمند و امضای دیجیتال
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور یادآور شد: در کارت‌های هوشمند ملی امضای دیجیتال در نظر گرفته شده و مهم‌ترین کارکرد آن هم همین است. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۶۰ دفتر پیشخوان، ۳۹۰ دفتر پستی در کنار ۱۹۰۴ واحد اجرایی برای ارایه خدمات ثبت‌احوال به آحاد مردم در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند.
طریقت تاکید کرد: با ارایه کارت هوشمند ملی امکان جعل آن غیرممکن و امکان سواستفاده نیز مهیا نیست.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره تعرفه‌هایی که از مردم بابت دریافت شناسنامه و یا کارت ملی در دفاتر ثبت‌احوال اخذ می‌شود گفت: تعرفه‌ها بر اساس مصوبه مجلس اخذ خواهد شد. به عنوان مثال برای کارت هوشمند ملی ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان باید به خزانه دولت واریز شود و کارمزدی نیز توسط دفاتر پیشخوان و خدمات پستی توسط مردم پرداخت می‌شود که میزان کارمزد نیز در کمیته‌هایی مشخص شده در هر استان تصویب می‌شود.

وی تاکید کرد: کارت‌های هوشمند ملی تنها به کارت اولی‌ها و افرادی که ۱۵ سالشان تمام شده داده می‌شود. طریقت افزود: در حال حاضر برای ۵ میلیون نفر از آحاد جامعه کارت هوشمند ملی صادر شده است و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ به ۲۰ میلیون نفر کارت هوشمند ملی داده شود.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره اتمام مهلت کارت‌های ملی قدیمی نیز گفت: با مذاکرات صورت گرفته تمامی کارت‌های قدیمی ملی که هنوز واجد شرایط برای تعویض و ارایه کارت هوشمند ملی نیستند تا سال ۹۵ تمدید می‌شود.
 


کد مطلب: 39967

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39967/۱۱-میلیون-ایرانی-زیر-۱۸-سال-عضو-تلگرامند

ايتنا
  https://www.itna.ir