کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از گوشی جایگزین کلمات عبور برای ورود به جیمیل می‌شود

خبرگزاری فارس , 5 دی 1394 ساعت 10:41

ایتنا- رمزهای عبور همیشه در معرض خطر هکرها و سودجویان هستند و امید است بااین روش، خطر هکرها کمتر شود!




گروهی از محققان به دنبال یافتن راهی برای حذف کلمه عبور و استفاده از روشی جایگزین به منظور شناسایی هویت کاربران در سایت‌ها و سرویس‌های مختلف هستند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ورج، این متخصصان می گویند در حال آزمایش روشی برای ورود به جیمیل با استفاده از تلفن همراه و بدون تایپ رشته ای از کاراکترها در قالب کلمات عبور هستند.

برای استفاده از این روش، هر کاربر باید یک گوشی تلفن همراه مورد تایید را به کار بگیرد تا اطلاعات تایید شده حساب شخصی وی در هر رایانه وارد آن شود. گوشی مورد استفاده باید حتما از قابلیت قفل نمایشگر هم برخوردار باشد، زیرا باز کردن قفل گوشی مقدمه ای برای تایید یا رد دسترسی به حساب کاربری از این طریق است.

بنابراین حتی در صورت اعمال این روش هم می توانید در صورت تمایل به روش استفاده از کلمات عبور بازگردید. در قالب این روش غیرفعال کردن حساب کاربری در صورت گم شدن گوشی و همین طور افزودن گوشی جدید در صورت تعویض گوشی پیش بینی شده است.

در حال حاضر گروهی از کاربران در حال آزمایش روش جدید ورود به جیمیل بدون استفاده از کلمات عبور هستند. امید می رود استفاده از روش مذکور به کاهش موفقیت حملات هکری و پیشینگ منجر شود.


کد مطلب: 39955

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39955/استفاده-گوشی-جایگزین-کلمات-عبور-ورود-جیمیل-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir