۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هدف جذاب هکرها در سال 2016

ایتنا- ممکن است هکرها حساب‌های شبکه‌های اجتماعی نامزدهای انتخابات آمریکا را هک کنند که نامزدها و حامیانشان مایل به افشای آن نباشند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هدف جذاب هکرها در سال 2016


کارشناسان امنیتی معتقدند در سال ۲۰۱۶ هکرها نهایت سوءاستفاده را از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای اجرای طرح‌های خرابکارانه به عمل می‌آورند.


به گزارش ایتنا از فارس، بروس شنیر، متخصص امنیتی معتقد است که این حملات اختلال جدی در سیستم رای‌گیری ایجاد نمی‌کند و احتمالا نمی‌تواند خود انتخابات ریاست جمهوری را مختل کند.

اما هکرها برای سرقت اطلاعات شخصی میلیون‌ها فعال سیاسی و رای‌دهنده برنامه‌ریزی جدی کرده‌اند.

وی در این مورد می‌گوید: فعالیت‌های هکرها در سال ۲۰۱۶ جهان سیاست را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مهاجمان ممکن است سایت‌ها و ایمیل‌ها و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هک کنند و اطلاعاتی را افشا کنند که نامزدها و حامیانشان مایل به افشا شدن آن نباشند.

این کارشناس امنیتی که به عنوان مدیر امور فناوری شرکت Resilient Systems فعالیت می‌کند می‌گوید دو مقوله امنیت و حریم شخصی به طور جدی در دنیای سیاست مورد توجه قرار گرفته و انگیزه‌های هکرها برای دخالت در امور سیاسی روز به روز در حال افزایش است.

وی افشای داده‌های حساس شرکت سونی که منجر به حمله سایبری دولت امریکا به کره شمالی و قطع کل اینترنت این کشور شد را نمونه‌ای از تلاقی سیاست و فناوری دانست و اختلافات شدید دولت‌ها در مورد نحوه برخورد با این مشکلات را هم به نفع هکرها دانست.

این کارشناس به عنوان مثال گفت: در حال حاضر آمریکا و اروپا در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی دو نظر کاملا متضاد دارند و اتحادیه اروپا دیگر به توافقنامه قبلی خود با آمریکا در این زمینه پایبند نیست.

از یکسو اتحادیه اروپا به شدت بر حفاظت از حریم شخصی شهروندان خود در برابر جاسوسی‌های سایبری آمریکا اصرار دارد و از سوی دیگر کنگره آمریکا در حال تصویب قانون تازه‌ای در حوزه امنیت سایبر موسوم به Cybersecurity Information Sharing Act است که در آن بسیاری از تمهیدات پیشنهاد شده برای حفظ حریم شخصی کاربران حذف شده است.
کد مطلب: 39908
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام