۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۷

کرمی که به جان سهام اپل افتاده، خوب است یا بد؟

ایتنا- به عقیده بزرگان وال‌استریت در سال 2017 خبری از کاهش فروش آیفون نخواهد بود.
کرمی که به جان سهام اپل افتاده، خوب است یا بد؟


پس از 200 روز رشد پیاپی در قیمت سهام اپل، جمعه شاهد کاهش 2.7 درصدی هم بودیم تا با سقوط 21 درصدی سهام در روزهای اخیر شاهد افت 260 میلیاردی ارزش سهام باارزش‌ترین کمپانی فناورانه جهان باشیم.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اما ظاهراً مدیران اپل و سهامداران عمده خیلی هم این کاهش 20 درصدی را به چشم نمی‌بینند و به گفته برخی کارشناسان شاید در پس پرده دلایلی نیز برای واکنششان داشته باشند.

کافی است بدانیم کاهش 160 میلیاردی بر اساس فهرست معروف S&P 500 درحالی‌که مثلاً ارزش آی.بی.ام 133 میلیارد دلار یا نایک 111 میلیارد دلار،یا پپسی 146 میلیارد دلار یا اوراکل 157 میلیارد دلار است؛ این رقم شگفت‌انگیز و درعین‌حال تلخ به نظر می‌رسد.

بااین‌حال همچنان اپل در تاپ‌ترین سطح S&P 500 قرار دارد و گفته می‌شود تا فوریه 2016 همچنان شاهد افت سهام اپل خواهیم بود و در چنین شرایطی است که سهامداران جزء از ترس می فروشند و سهامداران عمده برای سود بیشتر می‌خرند!

یادمان باشد که در سال‌های 2012 و 2013 نیز 45 درصد از ارزش سهام اپل کاسته شد و سهامداران عمده همچنان سهام را از دست مردم عادی درآوردند تا بعداً سود خالص خود را بالاتر ببرند.

از سوی دیگر بزرگان وال‌استریت با تیم کوک موافق‌اند که فروش آیفون در فصل آخر 2 درصد و در فصل اول سال مالی 2016 نیز 3 درصد رشد خواهد داشت و تا سال 2017 نیز خبری از کاهش فروش آیفون نخواهیم داشت. درهرحال فروش آیفون در سال گذشته درمجموع 37 درصد رشد یافت.

اپل که به پول‌شویی و سودشویی در ایرلند متهم شده و اینکه میلیاردها دلار ثروت خود را در کشورها تخس کرده تا به‌راحتی بتواند از دادن مالیات به حکومت مرکزی امریکا فرار کند، آیا داستان سقوط سهام نیز می‌تواند جزیی از نقشه جدید سهامداران عمده برای ندادن مالیات و ... باشد؟

اپل 96 میلیون سهم در دست سهامداران دارد که در زمان انتشار خبر ارزش هر سهم با 2.95 دلار کاهش به 106.03 دلار در هر سهم رسید. ارزش سهام اپل در بازار سرمایه 591.15 میلیارد دلار برآورد شده است.
کد مطلب: 39896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام