۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور تاکید کرد

اجرای دولت الکترونیکی برروی شبکه ملی اطلاعات

ایتنا- دولت الکترونیکی در صورتی معنا پیدا می‌کند که بر روی شبکه ملی اطلاعات به صورت مستقل از دیگر شبکه‌ها پیاده‌سازی شود.
اجرای دولت الکترونیکی برروی شبکه ملی اطلاعات


شورای‌ عالی فضای مجازی کشور در اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور تاکید دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، دکتر عباس آسوشه - معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور - با بیان این مطلب اظهار کرد: در ابتدا شبکه ملی اطلاعات و یا همان اینترنت ملی را کل فضای مجازی که مسائل زیرساختی، محتوایی و خدماتی است، می‌دانستند اما شورای‌عالی فضای مجازی با تصویب طرح شبکه ملی اطلاعات عملکرد آن را تخصصی‌تر و به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور تعیین کرد.

وی با اشاره به این که شبکه ملی اطلاعات به دلیل این که زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور است راه‌اندازی آن در جامعه الزامی است، گفت: در صورتی که شبکه ملی اطلاعات براساس الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی کشور اجرایی شود می‌توان ذهن مخاطبان را با ارائه محتواهای غنی ایرانی اسلامی که داریم آگاه کرده و از گرایش جوانان به سمت فرهنگ غربی و محتواهای غربی جلوگیری کرد.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور تصریح کرد: اجرای دولت الکترونیکی بر سلامت اداری، مبارزه با فساد اداری، افزایش قدرت پاسخگویی، مشارکت مردمی، شفافیت و انعطاف‌پذیری ساختار دولت و کاهش هزینه تاثیر داشته و باعث می‌شود تا اعتماد جامعه به نظام اداری کشور بیشتر شود.

وی با تاکید بر این که دولت الکترونیکی یکی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت کشورها در ارائه و استفاده از خدمات الکترونیکی است، اظهار کرد: منافع دولت الکترونیک نه تنها نصیب خود دولت، بلکه شامل حال شهروندان، بخش خصوصی و کارکنان دولت نیز می‌شود بر همین اساس می‌توان گفت که دولت الکترونیکی یک سیستم اقتصادی- اجتماعی بوده و حلقه زنجیره‌وار میان دولت، شهروندان و کسب و کار محسوب می‌شود.

آسوشه درخصوص آثار اقتصادی دولت الکترونیکی در کشور گفت: از جمله تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی این خدمت رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی، صرفه‌جویی و کاهش هزینه ارائه خدمات، افزایش درآمد مالیاتی و توسعه کسب و کار و افزایش اشتغال در بخش خصوصی است.

وی با بیان این که توسعه دولت الکترونیکی، امکانات گسترده‌ای را برای عینیت یافتن آرمان‌های حکومتداری خوب و سرمایه‌های اجتماعی (اعتماد و مشارکت) فراهم می‌کند، تاکید کرد: در این رابطه بررسی وضعیت کشور در توسعه دولت الکترونیکی طی چهارسال گذشته نشان می‌دهد رتبه تقریبأ ثابت ایران نه تنها با رشد و توسعه چندانی در این زمینه مواجه نبوده بلکه سرعت رشد آن از سایر کشورها نیز کندتر بوده و با اهداف برنامه‌های توسعه و همچنین سند چشم‌انداز ٢٠ ساله کشور مغایر است که البته برنامه‌ریزان کشور در سطح کلان با درک اهمیت موضوع و با هدف برخورداری کشور از منافع این خدمت عمومی، در صدد رفع موانع هستند.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: برای جبران عقب‌ماندگی در این حوزه و بهره‌مندی کشور از سرمایه‌گذاری انجام شده باید با ارائه برنامه یک‌پارچه و منطبق با اهداف مشخص شده در اسناد بالادستی، هماهنگی در اجرا و نیز پایش و برقراری الزامات ایجاد و ارائه سرویس توسط یک مرجع مشخص، از تکرار نتایج گذشته جلوگیری کرد.
کد مطلب: 39877
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام