۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۱

برترین و جالب‌ترین گجت‌های سال ۲۰۱۵

ایتنا- سال 2015 سال تولد بسیاری از گجت‌ها و فناوری‌های پوشیدنی به حساب می‌آید.


تکنولوژی به کل در رابطه با پیشرفت است. گاه این پیشرفت ناچیز و کم اهمیت تلقی می‌شود، ولی گاهی نیز تحول و عصری جدید پیش‌روی می‌گذارد. در سال ۲۰۱۵ بدون شک تحولات بزرگی شاهد بودیم و برخی از جالب‌ترین گجت‌ها را در این سال از نظر گذراندیم.


در این سال برخی از گجت‌های پیشین شاید برای همیشه به تاریخ پیوستند، برخی ایده‌های جدید و جالب متولد شدند و تعداد زیادی از دستگاه‌ها و گجت‌هایی که اکنون روزمره از آنها استفاده می‌کنیم، معرفی و وارد بازار شدند. در اینجا نگاهی می‌کنیم به مهمترین و جالب‌ترین این گجت‌ها در سال ۲۰۱۵.

دستگاه سرفیس‌بوک در واپسین ماه‌های سال 2015 برای همه یک شگفتی به بار آورد. این لپ‌تاپ که از خط تولید سری سرفیس مایکروسافت معرفی و روانه بازار شد، با مکانیزم جدید خود به شکلی واقعی مرز میان لپ‌تاپ و تبلت را – که پیش از این دستگاه سرفیس آن را تا حد زیادی مبهم کرده بود – پاک کرد و توانست مفهومی جدید از گجت در سال 2015 را خلق کند.


ساعت هوشمند Galaxy S2 یک نمونه خلاقانه در حوزه خود برای سال 2015 بود. ساعت هوشمندی مجهز به سیستم‌عامل Tizen که اپلیکیشن‌های آن دور صفحه مدور این ساعت چیده شده‌اند و با مکانیزم ساده و جالبی – چرخاندن صفحه برای انتخاب آنها – یک ساعت هوشمند متفاوت را خلق کرده است.

این مکانیزم قابلیت جدید برای انتخاب از میان چندین آیکون کوچک بدون اشتباه و خطا در انتخاب را فراهم کرده است.

هرچند Tizen هنوز از فقر اپلیکیشن نسبت به اندروید و iOS رنج می‌برد، به باور بسیاری این ساعت هوشمند، یکی از بهترین نمونه‌های سال 2015 بوده است.


تلویزیون اپل یا Apple TV تقریبا سه سال مورد غفلت واقع شد، ولی آخرین و جدیدترین مفهوم به دست داده شده از این تلویزیون شامل خلاقیت‌ها و امکانات جدید و جالب است.

واسط کاربری‌ تر و تازه و متفاوت، کنترلر مجهز به Siri و سیستم عامل tvOS اپل از جمله این ایده‌های جدید هستند.


سری نکسوس در سال 2014 موفق نشد، در میان بهترین اندرویدهای سال جایی داشته باشد. نکسوس 6 هوشمند خوبی بود، ولی به قدری بزرگ بود که نتوانست چندان توجهات را به خود جلب کند.

در سال 2015 نکسوس 6 پی – Nexus 6P – بار دیگر نشان داد که گوگل همچنان قادر به ساخت یک هوشمند فوق‌العاده است. این هوشمند همچنین موفقیت بزرگی برای هوآوی به عنوان اولین برند چینی که قدم در خط نکسوس گذاشت، بود.


پرنده‌های کوچک بدون خلبان یا همان Drone ها که امروز به شکلی هوشمند متحول شده‌اند، همانند دستگاه‌های واقعیت مجازی در سال 2015 روزهای جذابی داشته‌اند.

شرکت‌هایی نظیر DJI و Yuneec در تلاش برای تبدیل این دستگاه‌های کوچک هوانوردی به چیزی هستند که هر شخصی قادر به داشتن یکی از آنها باشد.

با یک کنترلر بسیار ساده، دوربینی دقیق و فوق العاده و قابلیت‌هایی نظیر Follow me، پرنده Typhoon شرکت Yuneec یکی از بهترین پرنده‌های سال ۲۰۱۵ بوده است.


وقتی سامسونگ اقدام به انتشار Galaxy View همان تبلت ۱۸.۴ اینچ خود کرد (آیا نام این دستگاه را می‌توان تبلت گذاشت؟) بسیار متعجب شده و پرسیدند: چرا؟ اما بعد از آنکه بررسی‌هایی با تجربه نزدیک این دستگاه صورت گرفت، بسیاری از این پرسش خود پشیمان شدند. این دستگاه قرار نیست به عنوان یک تبلت معمول مورد استفاده قرار بگیرد، بلکه این یک تلویزیون همراه است.


هنوز بسیاری از لپ‌تاپ‌های Chromebook چیز زیادی نمی‌دانند و بسیاری از خرید آنها طفره می‌روند؛ اما سال 2015 این طرز تفکر تا حد زیادی تغییر کرد و دستگاه Dell Chromebook 13 در این تحول نقشی اساسی داشت.

تا قبل از اینکه شرکت دل اقدام به ساخت این دستگاه جذاب و صیقلی پیچیده در فیبر کربن کند، خرید یک کروم بوک به معنی دور ریختن پول برای یک نصفه رایانه یا یک رایانه لوکس با مصرف معمولی بود.

دل با این دستگاه این شکاف را پر و سیستم عامل Chrome OS را تبدیل به یک سیستم‌عامل کاملا کاربردی کرد.


گاه باید مشخصات سخت‌افزاری غول پیکر را فراموش کرد و درگیر یک دستگاه ساده اما جذاب شد. هوشمند Moto G موتورولا یک هوشمند فوق‌العاده با بهای 180 دلار – بین 650 تا 700 هزار تومان در بازار ایران – است.

این هوشمند، یکی از بهترین هوشمندهای رده متوسط – اگر نه پایین – است که می‌توانید بخرید. این دستگاه در سال 2015 موتورولا اقدام به ضد آب کردن تمام دستگاه کرده و باتری و طراحی آن نیز شاهد پیشرفتی چشمگیر بوده است.


شاید یکی از پر سر و صداترین گجت‌های سال 2015 ساعت هوشمند اپل بود؛ هوشمندی که به شدت خود را متمایز از سایر ساعت‌های هوشمند اندروید کرد؛ اما اپل به هیچ وجه در فروش نسل اول این ساعت هوشمند موفق نبوده و به همین جهت اگر سعی در خرید نسخه‌ای از آن دارید، بهتر است تا ماه مارس ۲۰۱۶ و ورود نسل دوم آن صبر کنید.


به عقیده حرفه‌ای‌ها، به جز موضوع باتری و عمر پایین آن، جای هیچ شکایت و شکوه‌ای از دوربین فوق‌العاده سونی A۷r مارک دو نیست.

این دوربین را قهرمان عکاسی در نور کم می‌دانند که البته قادر به ثبت تصاویر به شکلی فوق‌العاده تحت هر شرایط دیگری نیز هست.

سونی برای مدت زمانی طولانی، از بهترین سازندگان سنسورهای دوربین عکاسی است و قلب و روح خود را در این دوربین دیجیتال جای داده است.


همه گجت‌هایی که در این فهرست دیدید، اکنون قابل تهیه و خرید از بازار هستند، ولی هولولنز مایکروسافت از این قاعده مستثناست؛ اما به هیچ وجه نمی‌توان این گجت را از فهرست بهترین گجت‌های 2015 حذف کرد.

در مورد هولولنز چیزهای زیادی می‌توان گفت، ولی در اینجا بهتر است، به احترام هولولنز مایکروسافت – تلفیقی از واقعیت و مجاز – سکوت کرد!


منبع : تابناک
کد مطلب: 39857
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام