۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷

انتقاد تند مدیرعامل اپل از اخذ مالیات از شرکت‌های فناوری در خارج از آمریکا

ایتنا- تیم‌کوک مدیرعامل اپل با انتقاد تند از قوانین مالیاتی آمریکا آنها را مربوط به عصر صنعت و نه عصر دیجیتال دانست.
انتقاد تند مدیرعامل اپل از اخذ مالیات از شرکت‌های فناوری در خارج از آمریکا



به گزارش ایتنا از فارس، کوک که مدیرعامل بزرگترین و ثروتمندترین شرکت فناوری جهان است، تلاش برای مالیات‌گیری از درآمد شرکت‌های آمریکایی در خارج از این کشور را یک کار چرند سیاسی و ناشی از طرز فکر سیاست‌مدارانی دانست که قصد ندارند قوانین کهنه مالیاتی را تغییر دهند.

وی که در مصاحبه با چارلی رز در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی.بی.اس حضور یافته بود، در مورد موضوعات متنوعی از جمله فناوری رمزگذاری اطلاعات و تولید محصولات مختلف در چین هم اظهار نظر کرد.

کوک در پاسخ به سوالی در مورد متهم شدن اپل از سوی برخی نمایندگان کنگره به پرداخت مالیاتی اندک یا در حد صفر از بابت فعالیت در خارج از این کشور گفت: کل این مساله یک حرف چرند سیاسی است و حقیقتی در پس آن وجود ندارد.

اپل بابت هر دلار درآمدش مالیات می‌دهد. ما در آمریکا از همه بیشتر مالیات می‌دهیم. درآمد اپل در خارج از این کشور بالغ بر ۷۴ میلیارد دلار است.

وی تاکید کرد که دوست دارد درآمد اپل در خارج از آمریکا را به این کشور بازگرداند، اما نمی‌تواند.

زیرا باید ۴۰ درصد کل این درآمد را صرف پرداخت مالیات به دولت آمریکا کند و چنین کاری را عاقلانه نمی‌داند. وی قوانین مالیاتی آمریکا را واپسگرایانه دانست و از عدم اصلاح آن اظهار نارضایتی کرد.

کوک همچنین با ایده ایجاد آسیب‌های عمدی در برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اپل برای تسهیل دسترسی پلیس و نیروهای اطلاعاتی آمریکا به داده‌های خصوصی مردم مخالفت کرد و افزود بدون حکم قضایی ارتباطات خصوصی مردم خصوصی می‌ماند و ایجاد آسیب عمدی برای استفاده دولت برای حفظ امنیت ملی راه حل نیست. زیرا همه اعم از افراد خوب وبد می‌توانند از این ضعف‌ها سؤاستفاده کنند.
کد مطلب: 39851
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام