کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نسخه چاپي ارسال به دوستان http://fna.ir/A8XI0F کپی آدرس مورد نظر کپی شد معاونت توسعه سازمان فناوری اطلاعات:

فناوری رایانش ابری بومی‌سازی شد

خبرگزاری فارس , 28 آذر 1394 ساعت 12:42

ایتنا- معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از پیاده‌سازی رایانش ابری و بومی‌سازی این فناوری خبر داد.




علی اصغر انصاری معاون توسعه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در رونمایی از پیاده‌سازی رایانش ابری در حوزه saas و Daas و paas برای اولین‌بار در کشور، اظهار داشت: این سرویس در حوزه رایانش ابری یکی از دستاوردهای بومی در راستای خود‌کفایی صنعتی و اقتصاد مقاومتی است که توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، انصاری با اشاره به اینکه بومی‌سازی این فناوری در صنعت IT، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از منابع می‌شود، اضافه کرد: همچنین فناوری رایانش ابری، محدودیت‌های دسترسی به نرم‌افزارهای مورد نیاز افراد و سازمان‌ها را حذف کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام دستاورد خوبی در حوزه فناوری اطلاعات است و می‌توان گفت که دانش رایانش ابری در کشور بومی‌سازی شده است.

همچنین در این مراسم غلامحسین پور مدیر پروژه بومی‌سازی رایانش ابری فاوامجد درباره این فناوری، تصریح کرد: دانش رایانش ابری از کشورهای پیشرفته آغاز شد و روز به روز گسترش می‌یابد که خوشبختانه امروز این فناوری در کشور بومی‌سازی شده و نرم‌افزارهای مورد نیاز مهندسین طراحی و روی سایت http://www.micloud.ir در دسترس قرار گرفته است.

وی با اشاره به مزایای بومی‌سازی این فناوری، افزود: استفاده از رایانش ابری، متقاضی را از سرمایه‌گذاری سنگین برای خرید نرم‌افزار و سخت‌افزار بی‌نیاز می‌کند.


کد مطلب: 39848

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39848/فناوری-رایانش-ابری-بومی-سازی

ايتنا
  https://www.itna.ir