۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱

مایکروسافت نسخه خاصی از ویندوز 10 را برای استفاده دولت چین عرضه کرد

ایتنا- مایکروسافت با هدف تقویت جایگاه خود در چین نسخه‌ خاصی از ویندوز ۱۰ را طراحی کرده و به طور مستقیم در اختیار دولت این کشور قرار داده است.
مایکروسافت نسخه خاصی از ویندوز 10 را برای استفاده دولت چین عرضه کرد


بر اساس برنامه همکاری مشترک مایکروسافت و دولت چین، صدور مجوز، انتشار، مدیریت و بهینه‌سازی نسخه تغییریافته ویندوز ۱۰ برای استفاده در نهادهای دولتی چین در شرایط خاصی انجام می‌شود.


به گزارش ایتنا از فارس، بدین منظور یک شرکت خاص چینی به نام C&M Technologies برای سرمایه‌گذاری مشترک در نظر گرفته شده که بر مبنای قوانین داخلی چین فعالیت می‌کند.

ویندوز چینی شده ۱۰ قرار است علاوه بر مؤسسات دولتی در شرکت‌های بزرگ فعال زیر نظر دولت که در حوزه‌هایی مانند انرژی، مخابرات و حمل و نقل فعال هستند نیز به کار گرفته شود.

مایکروسافت قبلا هم برای جلب نظر دولت چین و امکان‌پذیر شدن ادامه فعالیت در این کشور نسخه خاصی از مرورگر اینترنتی Edge را طراحی کرده بود که کاربران را در این کشور به سمت موتور جستجوهای چینی و نه آمریکایی هدایت می‌کرد.

در مقابل موتور جستجوهای چینی و به خصوص بایدو کاربران را به بارگذاری ویندوز ۱۰ ترغیب می‌کردند.

مایکروسافت هم‌اکنون برای تداوم فعالیت و کسب درآمد در چین با دو مشکل جدی مواجه است.
یکی استفاده انبوه از نسخه‌های تقلبی و قفل شکسته ویندوز، آفیس و ... و دیگری بدبینی دولت و مردم چین در مورد همکاری مایکروسافت با آژانس امنیت ملی و دیگر نهادهای جاسوسی آمریکا و افشای اطلاعات شخصی کاربران و سرقت داده‌های آنان.
این شرکت امیدوار است این همکاری در قالب جدید هر دو مشکل یاد شده را تا حدی کاهش دهد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ در چین شرایط دشواری داشت. تحقیقات دولتی به علت انحصارطلبی تجاری و ممنوعیت استفاده از ویندوز ۸ توسط نهادهای دولتی به علت نگرانی‌های امنیتی دو رویداد تلخ در این سال بود.

اما در سال ۲۰۱۵ شرایط برای مایکروسافت تغییر کرد و این شرکت قراردادهای مهمی با Tencent، Lenovo و Xiaomi منعقد کرد.
کد مطلب: 39842
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام