۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:

مهمترین آسیب‌های توسعه فناوری اطلاعات در ایران

ایتنا- یکی از مشکلات عمده شرکت‌های فناوری سرعت بالای به روز شدن است.
مهمترین آسیب‌های توسعه فناوری اطلاعات در ایران


معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: توسعه شرکت‌های فناوری اطلاعات با شرکت‌های صنعتی متفاوت است و اشتباه گرفتن این مسیر توسعه، این بخش را با چالش مواجه می‌کند.


به گزارش ایتنا از مهر، امیرحسین دوایی در مراسم اختتامیه نمایشگاه الکامپ با اشاره به آسیب‌هایی که توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور با آن روبرو است، گفت: یکی از مهمترین این مسائل به تفاوت شرکت‌های صنعتی و شرکت‌های فناوری اطلاعات مربوط به می‌شود و اگر این تفاوت را درک نکنیم مسیر را به اشتباه می‌رویم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: کسب و کارهای نو پا نیازمند مشاوره در حوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت هستند و حمایت در مسیر توسعه این شرکت‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل یک ایده به محصول و تجاری شدن آن در بازار نیازمند صرف زمان است، خاطرنشان کرد: این زمان برای شرکت‌های نو پا، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات از ۵ تا ۱۰ سال متغیر است و برای مثال شرکت‌های فعال در حوزه اپلیکیشن باید ۲ سال زمان صرف کنند تا ایده شان به محصول تبدیل شود.

دوایی سرعت بالای به روز شدن را از جمله مشکلات شرکت‌های فناوری در کشور عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع یکی از مشکلاتی است که در ابتدای راه‌اندازی استارتاپ‌ها به چشم می‌خورد و وزارت ارتباطات می‌تواند با اقدامات حمایتی و مشاوره‌های لازم این مشکلات را برای این شرکت‌ها کاهش دهد.

کد مطلب: 39837
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام