۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
دبیر شورای فضای مجازی اعلام کرد:

ترافیک اینترنتی ایران در اختیار شبکه‌های اجتماعی است

انتقاد از تولید محتوا
ایتنا- فیروزآبادی: بیشترین حجم ترافیک اینترنتی در کشور در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد.
ترافیک اینترنتی ایران در اختیار شبکه‌های اجتماعی است


سید ابوالحسن فیروزآبادی صبح امروز در مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، با اشاره به الزامات پیش‌روی فضای مجازی در کشور، گفت: کاهش آلودگی کلانشهرها نیاز به توسعه صنعت و اقتصاد سبز دارد و در این زمینه باید صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد کند.


به گزارش ایتنا از مهر، وی دومین الزام مد نظر در فضای مجازی را توجه به گسترش بازار کار عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون کشور ۲۲ میلیون نفر نیروی کار دارد که ۴.۵ میلیون نفر از آنها دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر از آن بوده و پیش‌بینی می‌شود ظرف چهار سال آینده ۴.۵ میلیون نفر دیگر نیز به این جمع اضافه شوند.

بر این اساس تا چهار سال آینده به ازای هر دو نفر فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر، یک نفر نیروی غیر تحصیلکرده و کمتر از کارشناسی وارد بازار کار می‌شود.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی ادامه داد: بر این اساس در برنامه ششم توسعه، موضوع گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتالی مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

فیروزآبادی با بیان اینکه برای توسعه این بخش نباید به صورت نامتوازن عمل کنیم، گفت: نباید تنها به توسعه زیرساخت‌ها توجه کرد‌ و موضوع ایجاد محتوا و اشتغال را جدی نگرفت.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به نگرانی‌های موجود از نظام ناکارآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، خاطرنشان کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم نظام کارآمدی در این بخش تدوین کنیم و شاهد هستیم که موضوعات قانونگذاری، تعرفه‌گذاری و پروژه‌هایی مانند شبکه‌های توزیع محتوا و مراکز تبادل ترافیک و بخش‌های اقتصادی در این حوزه شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش اقتصاد الکترونیکی نیز به موضوعاتی همچون اعتبار الکترونیکی و کیف پول الکترونیکی نرسیده‌ایم، افزود: تا زمانی که این ساز و کارها شکل نگیرد، بخش اقتصاد دیجیتالی در کشور توسعه نخواهد یافت.

فیروزآبادی با اشاره به وجود ۲۲ میلیون گوشی هوشمند در کشور که در حوزه اپراتوری مخابرات شکل گرفته است، گفت: اما از نظر حجم ترافیک اطلاعات، شاهد آمار پایین و سطح پایین نسبت به سایر کشورها هستیم.

وی گفت: بیشترین حجم و ظرفیت ترافیک شبکه ارتباطی کشور در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد و این در حالی است که باید این ظرفیت را به بخش محتوای دیجیتالی در حوزه اقتصاد تخصیص دهیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: باید ۲۰۰ گیگابیت در ثانیه از ترافیک ارتباطی کشور به بخش محتوا در حوزه اقتصاد تخصیص یابد؛ در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات می‌تواند ساز و کار مشخصی را تدوین کند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد ما در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط به پیاده‌سازی اپراتوری موبایل در کشور است که این موضوع را باید به سایر بخش‌های ICT نیز تعمیم دهیم تا شاهد توسعه اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، شدت رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از سایر بخش‌ها است، گفت: هم‌اکنون نسبت صادرات صنعت در حوزه ICT به کل صادرات رقمی معادل ۱۴۵ هزارم درصد است و این اصلاً قابل قبول نیست.

دبیر شورای‌عالی فضای به فعالان خصوصی توصیه کرد که بعد از برداشتن تحریم‌ها، حواسشان به این بخش باشد و ثروت جمع‌آوری شده در دوران تحریم‌ را به خارجی‌ها ندهند.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با حضور در سالن دولت الکترونیک نمایشگاه الکامپ، این نمایشگاه را رسماً افتتاح کرد.
کد مطلب: 39781
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
مثلا میخواستید با این سرعت پایین و قیمت گران و فیلترینگ گسترده بریم فیلم نگاه کنیم یا بازی آنلاین انجام بدیم خوب مجبوریم فقط به شبکه های اجتمایی مراجعه کنیم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام