کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظر دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه‌های موبایلی

خبرگزاری ايسنا , 24 آذر 1394 ساعت 10:33

ایتنا- فیروزآبادی: پیوست فرهنگی در حال تهیه است و هرگاه این پیوست به شورای‌عالی برسد بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.




دبیر شورای‌عالی فضای مجازی درباره بررسی‌هایی که در این شورا برروی شبکه‌های موبایلی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ما به طور کلی بحث اینترنت پاک را در دستور کار داریم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه الکامپ درباره بررسی‌های صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی موبایلی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی به عنوان مصادیق مجرمانه باید در کارگروه محتوای مصادیق مجرمانه رایانه‌ای بررسی شوند که این بررسی‌ها به طور مرتبط صورت می‌گیرد. بیش از آن هم اگر نیاز باشد این موضوع در دستور کار ما قرار می‌گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که تاکنون تا چه اندازه در جلسات شورای‌عالی فضای مجازی بر روی این موضوع بحث شده اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی بیشتر سیاست‌گذاری‌های کلان را مدنظر دارد و اواخر سال گذشته نیز مصوبه‌ای درخصوص اینترنت پاک داشت که به صورت کلان این مساله را مورد بحث و بررسی قرار داده بود.

همچنین قرار بر آن بود که آئین‌نامه‌های مربوط به این بخش در مرکز ملی فضای مجازی تدوین شود که این موضوع در حال انجام شود.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درخصوص سرنوشت تماس‌های تصویری متذکر شد پیوست فرهنگی در حال تهیه است و هرگاه این پیوست به شورای‌عالی برسد بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به صحبت‌های خبرنگاران مبنی بر اینکه این پیوست چندین سال است در دستور کار قرار دارد، گفت: اکنون هم این پیوست در نوبت است و برای تعیین‌ تکلیف آن نمی‌توان برای آن زمان دقیق تعیین کرد اما فکر می‌کنم ظرف شش ماه آینده وضعیت آن مشخص شود هرچند که همچنان نمی‌توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد.

فیروزآبادی در پاسخ به سوالی درباره قرار گرفتن کمیته فیلترینگ به عنوان زیرمجموعه شورای‌عالی فضای مجازی توضیح داد: شورای‌عالی فضای مجازی وظیفه مدیریت کلان را بر عهده دارد و بحث کمیته فیلترینگ جزو موضوعات کلان نیست.

اکنون این کارگروه مصوبه قانونی مجلس را دارد و در جایگاه خوبی قرار گرفته و در جای خود اقدامات موثری انجام می‌دهد.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی همچنین متذکر شد: درخصوص سایر شوراهای عالی که فعالیت آنها موازی شورای‌عالی فضای مجازی اکنون بحث انحلال عملاً صورت گرفته و شوراهایی مانند شورای‌عالی اطلاع‌رسانی و انفورماتیک مدت‌هاست جلساتشان تشکیل نمی‌شود و فقط باید کار به صورت قانونی انجام و تکمیل شود.

وی یادآور شد: گزارش‌های مربوط به این موضوع در آخرین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی گزارش داده شده و تصمیم‌گیری در خصوص آن به جلسه آتی شورا موکول شده است.

وی همچنین یادآور شد: لازم است برای جلسه آینده دولت هم نظر خود را درخصوص شورای‌عالی فناوری اطلاعات به شورا اعلام کند.

فیروزآبادی در پایان بحث رسیدگی به شوراهای موازی را مهمترین دستور کار شورای‌عالی فضای مجازی دانست.


کد مطلب: 39778

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39778/نظر-دبیر-شورای-عالی-فضای-مجازی-درباره-شبکه-های-موبایلی

ايتنا
  https://www.itna.ir