کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فناوری‌هایی که در سال 2016 از راه می‌رسند

23 آذر 1394 ساعت 10:33

ایتنا- بخش مهمی از این تحولات شامل دستگاه‌ها و فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است.




در حالی که چیزی به پایان سال میلادی ۲۰۱۵ نمانده است، شاید زمان آن فرا رسیده تا نگاهی سریع به آینده کوتاه مدت پیش روی داشته باشیم و برآورد کنیم که احتمالا در سال میلادی ۲۰۱۶ با چه فناوری‌های جدید و جالب توجهی روبه رو خواهیم شد.


سال ۲۰۱۵ یکی از سال‌های پر سر و صدا در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. حجم گسترده‌ای از تحولات در دنیای فناوری طی این سال رقم خورد و گجت‌ها و دستگاه و تکنولوژی‌های جدیدی روانه بازار شد. خوب یا بد سال ۲۰۱۵ را باید یکی از پرکارترین سال‌های اخیر در حوزه فناوری دانست.

اما اکنون در آستانه ورود به سال ۲۰۱۶ بخشی از نقشه راه دنیای فناوری مشخص شده است.

بدون شک در این سال نیز باید منتظر ورود تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید باشیم. از همین روی، وب سایت CNet اقدام به بررسی برخی از مهمترین فناوری‌هایی که در سال آینده باید انتظار آنها را کشید، کرده است.


Oculus Rift
چیزی که قطعا از آن اطمینان داریم: سال ۲۰۱۶ سال واقعیت مجازی است و اولین محصولی که انتظار ورود آن به بازار را می‌کشیم دستگاه واقعیت مجازی Oculus Rift است.

این دستگاه و سیستم واقعیت مجازی که اکنون فیس‌بوک مالک آن است، نیاز به یک PC دارد و با کنترلر Xbox کار می‌کند.

همچنین کنترلرهای حرکتی که در تصویر زیر می‌بینید، بعدا به این دستگاه اضافه خواهند شد. انتظار می‌رود که این دستگاه در فصل اول سال ۲۰۱۶ روانه بازار شود.

 

HTC Vive
دیگر دستگاه واقعیت مجازی مبتنی بر PC یعنی هدست HTC Vive از سوی غول بازی‌های رایانه‌ای Valve حمایت و پشتیبانی می‌شود.

این دستگاه در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شود، ولی اکنون زمان انتشار آن ماه آوریل سال ۲۰۱۶ تعیین شده است.


Sony PlayStation VR
دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن که آن را با نام پروژه مورفیوس می‌شناسند، دستگاهی است که شرکت سونی را وارد رقابت واقعیت مجازی کرده است.

بر خلاف دستگاه‌های مبتنی بر PC فیس بوک و Valve دستگاه واقعیت مجازی سونی با کنسول پلی استیشن 4 کار می‌کند. گفته می‌شود که این دستگاه در نیمه اول ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد.


Microsoft HoloLens
از واقعیت مجازی به واقعیت افزوده (یا آن گونه که مایکروسافت خود بیان می‌کند واقعیت ترکیبی): سیستم هولولنز مایکروسافت سیستمی خود بسنده است که اشیای تولید شده توسط رایانه را در نمای دید واقعی کاربر قرار می‌دهد. کیت هولولنز مایکروسافت در اوایل سال ۲۰۱۶ و به بهای ۳ هزار دلار روانه بازار می‌شود.


iPhone 7, 7 Plus
اکنون شایعات زیادی در جریان است که آیفون آینده از دکمه فیزیکی Home بی‌بهره خواهد بود و این دکمه جای خود را به یک دکمه حساس به لمس خواهد داد.

همچنین گفته می‌شود، خروجی جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز از این گوشی حذف خواهد شد و کاربر تنها یک پورت Lightning در اختیار خواهد داشت که آدابتور هدفون مستقیم به آن متصل می‌شود.

البته همه اینها شایعه است و نمی‌توان آنها را تائید کرد. اما مطمئنا می‌توان گفت، آیفون نسل بعدی و برادر بزرگتر آن در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد.


Samsung Galaxy S7, Galaxy S7 Edge
دیگر پرچمدار مهمی که در سال ۲۰۱۶ باید انتظار آن را کشید، سری Galaxy S سامسونگ و نسل بعدی آن است که احتمالا همانند سال ۲۰۱۶ همراه با نسخه Edge خود روانه بازار می‌شود.

هنوز هیچ اطلاعاتی از طراحی و حتی زمان رونمایی از این پرچمدار در دسترس نیست اما برخی شایعات خبر از تحولات رادیکال و اساسی در طراحی آن می‌دهد.


منبع : تابناک


کد مطلب: 39758

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39758/فناوری-هایی-سال-2016-راه-می-رسند

ايتنا
  https://www.itna.ir