۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲

ساخت اولین خودروی جهان که با مغز انسان کنترل می‌شود

ایتنا- محققان چینی دانشگاه Nankai موفق به اختراع اولین خودروی جهان شده‌اند که می‌توان آن را با استفاده از مغز کنترل کرد.
ساخت اولین خودروی جهان که با مغز انسان کنترل می‌شود



به گزارش ایتنا از فارس، دوآن فنگ از اساتید دانشگاه مذکور که رهبری این طرح را بر عهده داشته از دو سال قبل تمام وقت خود را صرف ساخت این خودرو کرده و فناوری خاصی را به همین منظور ابداع کرده است.


برای این کار افراد باید پوشش خاصی را بر روی سر خود قرار دهند که قادر به قرائت سیگنال‌های ذهن است و راننده با استفاده از آن می‌تواند خودروی مذکور را برای عقب و جلو رفتن کنترل کند.

فرامین مغزی برای متوقف کردن این خودروها و قفل کردن یا باز کردن قفل آنها هم قابل استفاده هستند. این فناوری کنترل مغزی در آینده نزدیک در خودروهای بدون سرنشین هم به کار گرفته خواهد شد.

پوشش سر طراحی شده برای کنترل مغزی خودروها دارای ۱۶ حسگر جداگانه است که سیگنال‌های مورد نیاز را از ذهن انسان به خودرو منتقل می‌کند.

علاوه بر این یک برنامه رایانه‌ای هم برای شناسایی دقیق سیگنال‌ها و تبدیل آنها به سیگنال‌های مورد نیاز برای کنترل خودروها طراحی شده است.

سیگنال‌های کنترل کننده خودرو بعد از شناسایی و انتخاب به طور بی‌سیم به رایانه منتقل شده و رایانه آنها را پردازش وطبقه‌بندی کرده و نیت فرد را تشخیص می‌دهد. سپس این سیگنال‌ها به فرمان کنترلی قابل درک برای خودرو ترجمه می‌شوند.

محققان در واکنش به افرادی که استفاده از این روش را عامل افزایش تصادفات دانسته‌اند گفته‌اند کاربرد فناوری مذکور نیازی به تمرکز راننده ندارد و تمرکز تنها در زمان چرخش خودرو یا تغییر مسیر حرکت آن از لاینی به لاینی دیگر ضروری است.

در حال حاضر خودروهای قابل کنترل با مغز تنها در یک مسیر مستقیم قادر به حرکت هستند و هنوز برنامه‌ای برای تولید انبوه آنها وجود ندارد.
کد مطلب: 39743
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام