کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخت‌افزار ویژه فیس‌بوک برای هوش مصنوعی خانگی

23 آذر 1394 ساعت 10:52

ایتنا- شرکت فیس‌بوک به‌تازگی اقدام به معرفی یک ساختار سخت‌افزاری ویژه کرده است که می‌توان به کمک آن از هوش مصنوعی خانگی استفاده کرد.




شرکت فیس‌بوک به‌تازگی اقدام به معرفی یک ساختار سخت‌افزاری ویژه کرده است که می‌توان به کمک آن از هوش مصنوعی خانگی استفاده کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، کمپانی فیس‌بوک در پشت پرده فعالیت‌های خود از فناوری هوش مصنوعی بسیار زیادی بهره می‌برد. کارهای رایج در فیس‌بوک نظیر مرور اخبار، مرتب کردن عکس‌ها و ویدیوها، خواندن داشتان و حتی بازی کردن و... همه و همه با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی انجام می‌شود.

هم‌اکنون این کمپانی تصمیم گرفته است تا سیستم هوش مصنوعی خود را در قالب سخت‌افزاری متن‌باز به بازار عرضه کند. این امر می‌تواند به‌خوبی برای بسیاری از کاربران مفید باشد.

فیس‌بوک به‌تازگی بیان کرده است که طراحی هوش مصنوعی خود را در قالب پروژه‌ای متن‌باز در اختیار عموم خواهد داد. این کمپانی سیستم یاد شده که به‌صورت انحصاری برای هوش مصنوعی طراحی شده است را با استفاده از قطعات کامپیوتری موجود در بازار ایجاد خواهد کرد.

 

این سیستم متشکل از هشت پردازنده گرافیکی NVIDIA Tesla M40 است که بر روی مادربرد ساده‌ای نصب شده‌اند. بنا بر اظهارات این کمپانی، تنها بخشی که برای آن نیازمند آچار به دست شدن هستید مربوط به تنظیم حرارت CPU دستگاه است.

این کمپانی در این باره بیان کرد: «هدف از ارائه این سرویس آسان‌تر کردن اشتراک گذاری تکنیک‌ها و فنّاوری‌های محققان هوش مصنوعی است. ما بر این باوریم که این همکاری موجب ایجاد نوآوری‌های جدیدی برای طراحی‌های آینده خواهد شد و به این ترتیب به ساخت هوش‌های مصنوعی پیچیده‌تر نزدیک خواهیم شد.»
 


کد مطلب: 39719

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39719/سخت-افزار-ویژه-فیس-بوک-هوش-مصنوعی-خانگی

ايتنا
  https://www.itna.ir