۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸

8 پیش‌بینی برای دنیای آی تی در سال 2016

ایتنا- آنچه در زیر می‌خوانید عمده تغییراتی است که در سال ۲۰۱۶ شاهد آن خواهیم بود.
8 پیش‌بینی برای دنیای آی تی در سال 2016


در طول ۵۰ سال گذشته سه بار شاهد تغییرات بزرگ بوده‌ایم: دهه ۱۹۷۰ با ورود مینی‌فریم‌ها(رایانه‌های نسل اول برای انواع محاسبات)، دهه ۱۹۸۰ با پی‌.سی و پردازنده‌های x86 و دهه ۱۹۹۰ با اینترنت.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، صنعت آی.تی با سرعتی فوق‌العاده خطرناک در حال تغییر است و این‌بار نیز تغییر شگرفی را در دنیای فناوری شاهد هستیم که سازمان‌های مختلف، مشکلات حوزه آی.تی را خودشان حل خواهند کرد.

شماره ۱- اینترنت اشیاء وارد فاز عملیاتی می‌شود

پذیرش مفهوم اینترنت اشیاء خیلی زود سامان گرفت و اینکه همه‌چیز باید به هم متصل شود به‌عنوان ادبیات پایه پیش روی کمپانی‌ها و سازمان‌ها قرارگرفته است.

بهره‌وری و توسعه تجارت هوشمند از نتایج اینترنت اشیاء است که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود.

شماره ۲- همگرایی به‌سوی دنیای ساده‌تری از آی.تی

بلوک‌های آی.تی در سازمان‌ها یکی یک کنار هم چیده می‌شوند تا همگرایی سازمانی باعث بالا رفتن بهره‌وری شود و چاره‌جویی‌های مبتنی بر آی.تی در سازمان‌های بزرگ و کوچک جزئی از استراتژی آن‌ها شده است.

شماره ۳ - دیتاسنترهای اجاره‌ای (مهمانخانه‌های مجازی) برای بیزینس‌های کوچک
میزبانی سرور/ Colo یا co-location یا اشتراک فضا در محیط کلود در سال ۲۰۱۶ حد انفجاری به خود خواهد گرفت و دیتاسنترها به‌صورت کلود برای انواع مشتری‌های کوچک و بزرگ بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

سرویس‌دهنده‌های جدید کولوکیشن در سال ۲۰۱۶ با سرویس‌های متعدد و متنوع برگ برنده را در دست خواهند گرفت.

شماره ۴- تولد سوئیچ‌های ۱۰۰ گیگابیتی
سال ۲۰۱۶ سال تولد و توسعه سوئیچ‌های شبکه با سرعت ۱۰۰ گیگابیت است. سال‌ها سازندگان تجهیزات شبکه روی سرعت ۱ گیگابیت تمرکز کردند اما در سال ۲۰۱۶ سوئیچ‌های ۱۰۰ گیگابیتی با ۳۲ پورت در یک واحد از رک می‌تواند انقلابی برای ادمین‌های شبکه تلقی شود.

شماره ۵- تمرکز و رعایت امنیت در جای‌جای آی.تی

هیچ‌کس علاقه‌ای به شنیدن خبر درز اطلاعاتی ندارد و سازمان‌های بزرگ و کوچک همچنان برای مقابله بانفوذ هزینه‌های میلیاردی را متحمل می‌شوند.

شماره ۶- تحلیل کسب‌وکار هوشمند
مدیریت بیزینس با تحلیل کسب‌وکار هوشمند در سال ۲۰۱۶ تکانی اساسی خواهد خورد. تصمیمات در این حوزه بیش‌ازپیش با آی.تی گره خواهد خورد و بازتاب آن در نتایج مالی آخر سال سازمان‌ها منعکس خواهد شد.

شماره ۷- SDDC / دیتاسنترهای نرم‌افزاری رنگ واقعیت به خود می‌گیرد
SDDC یا software-defined data centre / دیتاسنترهای نرم‌افزاری بر مبنای محاسبات مجازی، ذخیره‌سازی دیتا و اصول شبکه بنیان خواهد یافت.

مجازی‌سازی سرورها شکل گرفت اما مجازی‌سازی شبکه انجام نشد و آنچه در سال ۲۰۱۶ شاهدش خواهیم بود، دیتاسنترهای نرم‌افزاری است که محاسبات، ذخیره‌سازی و شبکه را در فرایند نرم‌افزاری به‌صورت مجازی / Virtualised عرضه می‌کند که می‌تواند اینترنت اشیاء، موبایل و سرویس‌های کلود را در خود جای دهد.

شماره ۸ - افزایش ابزارها و سرویس‌های آماده انترپرایز
پذیرش BOYD توسط انترپرایزها منجر به ورود «ابزارها و سرویس‌های آماده» در سال ۲۰۱۶ می‌شود.

مدیریت موبایل (موبایل به معنای کاربران سیار و در حال حرکت) مدت‌هاست پذیرفته‌شده است و دیتاسنترها از «ایجاد ترافیک» به‌سوی «سرویس‌های عملیاتی بین ابزاری» / حرکت می‌کنند.

مفهوم مدیریت موبایل (مدیریت بر کاربران همیشه سیار) بهینه‌سازی می‌شود و در قلب دیتاسنترهای ۲۰۱۶ جای می‌گیرد. درنهایت اتصال بیشتر، قدرت عمل بالاتر کاربر و حق انتخاب بیشتر را در برمی‌گیرد.
کد مطلب: 39674
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام