۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳

درخواست مایکروسافت از مراکز قضایی برای غیرفعال کردن بوت‌نت Dorkbot

ایتنا - نخستین بار در آپریل 2011 کارشناسان امنیتی اعلام کردند که این بوت‌نت خطرناک را شناسایی کرده‌اند.
درخواست مایکروسافت از مراکز قضایی برای غیرفعال کردن بوت‌نت Dorkbot


مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از مراکز قضایی در مناطق مختلف جهان کمک گرفته است تا بتواند فعالیت بوت‌نت Dorkbot که از زمان شناسایی آن حدود چهار سال می‌گذرد را متوقف کند. این بوت‌نت تاکنون میلیون‌ها دستگاه رایانه را در سراسر جهان آلوده کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، بدافزار Dorkbot به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند اطلاعات شخصی کاربر مربوط به حساب‌های کاربری او را از سرویس‌هایی مانند جیمیل، فیسبوک، PayPal، Steam، eBay، توئیتر و Netflix سرقت کند.

نخستین بار در آپریل ۲۰۱۱ کارشناسان امنیتی اعلام کردند که این بوت‌نت را شناسایی کرده‌اند. کابران پس از آنکه به سایت‌های اینترنتی آلوده مراجعه می‌کنند، به صورت خودکار این بدافزار روی رایانه آنها فعال می‌شود و یک نرم‌افزار آلوده را روی رایانه آنها نصب می‌کند.

این بوت‌نت انواع دیگری هم دارد که از طریق هرزنامه‌ها یا کرم‌های اینترنتی وارد رایانه کاربران می‌شود یا اینکه در شبکه‌های اجتماعی از طریق برنامه‌های ارسال پیام فوری به دست کاربران می‌رسد.

 

شرکت مایکروسافت جزئیات زیادی را در مورد ساختار و قابلیت‌های بوت‌نت Dorkbot منتشر نکرد. این شرکت نرم‌افزاری اعلام کرد اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده است تا آن را از کار بیاندازد و البته در این راستا از مراکز قضایی و امنیتی جهان هم کمک گرفته است.

همکاری‌های گسترده برای غیرفعال کردن این بوت‌نت تاثیراتی سریع برجا گذاشته است. با این وجود گفته می‌شود که مجرمان سایبری راه‌های دیگری ارائه کرده‌اند که همچنان می‌توانند به فعالیت‌های خود مبتنی بر Dorkbot ادامه دهند.
 
کد مطلب: 39651
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام