۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
IDC بررسی کرده است

صعود چینی‌ها از پله‌های بازار ابزارهای پوشیدنی

ایتنا- شرکت چینی شیائومی جایگاه سوم رتبه‌بندی ابزارهای پوشیدنی دنیا را به خود اختصاص داد.
صعود چینی‌ها از پله‌های بازار ابزارهای پوشیدنی


ابزارهای پوشیدنی به سرعت در میان کاربران سراسر دنیا محبوبیت پیدا می‌کنند و به این ترتیب بازار این محصولات رونق بیشتری می‌گیرد.

یک فصل بعد از آنکه اپل به‌عنوان دومین تولیدکننده برتر بازار جهانی ابزارهای پوشیدنی معرفی شد، شرکت چینی شیائومی فصل سوم را توفانی به پایان رساند و خیلی زود به جایگاه سوم این رتبه‌بندی رسید و رقیب مهمی برای اپل شد.


جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که میزان صادرات جهانی ابزارهای پوشیدنی در فصل سوم سال ۲۰۱۵ به ۲۱میلیون دستگاه رسیده که این میزان در مقایسه با صادرات جهانی ۱/ ۷ میلیون دستگاهی این بازار در فصل سوم سال گذشته میلادی، رشد سالانه ۶/ ۱۹۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

«رامون لیامس» یکی از کارشناسان و تحلیلگران IDC در این مورد می‌گوید: «بازار ابزارهای پوشیدنی در ابتدا رقابت را میان شرکت‌های تولیدکننده برتر نزدیک‌تر کرد و سپس تولیدکنندگان چینی به سرعت خودشان را به این بازار رساندند تا سهم بیشتری از این بازار را در اختیار بگیرند.

این تولیدکنندگان چینی با سرعت زیادی توانسته‌اند سهم قابل‌توجهی از این بازار داغ و پررونق را به خودشان اختصاص بدهند. این تولیدکنندگان با عرضه محصولاتی با قابلیت‌های متنوع و البته ارزان قیمت خیلی زود دل کاربران و خریداران را به‌دست آورده‌اند.»

ساعت‌های هوشمند طرفداران بیشتری در این بازار داشته و به همین دلیل فروش بیشتری هم دارند.

در این میان ساعت‌های هوشمند برندهایی مانند Apple، Pebble و Samsung بیشترین میزان فروش را به خودشان اختصاص داده‌اند.

با این همه اما ساعت‌های هوشمند نتوانسته‌اند توجه و علاقه کاربران به دستبندهای سلامتی هوشمند را از بین ببرند.

تا پایان فصل سوم سال ۲۰۱۵ میزان صادرات هر دو این محصولات رشد سالانه و فصلی داشته است. به این ترتیب این دو دسته محصول در کنار یکدیگر در بازار هستند و باعث شده‌اند تا کاربران انتخاب دقیق‌تری داشته باشند میان امکانات ساده دنبال کردن فعالیت‌های سلامتی یا امکانات پیشرفته مانند موبایل‌های هوشمند، داشته باشند.

هنوز پرطرفدارترین و محبوب‌ترین برند در بازار ابزارهای پوشیدنی است که توانسته جایگاه اول را در میان تولیدکنندگان این بازار به خودش اختصاص بدهد. این برند در بازار مناطق آسیای پاسیفیک، اروپا، خاورمیانه و آفریقا بیشترین میزان رشد را به خودش اختصاص داده است.

Apple اما رشد نسبتا کمی را در مقایسه با فصل گذشته در این فصل داشته که این رشد به دنبال ورود این شرکت به بازارهای جدید به‌دست آمده است.

مدل اسپورت ساعت‌های هوشمند اپل بیشتری از بقیه مدل‌های آن توانسته‌اند مورد توجه کاربران و خریداران قرار بگیرند.

با این اوصاف انتظار می‌رود اپل با عرضه watchOS 2 که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های دیگر امکان تولید و ارائه اپلیکیشن برای این ساعت را می‌دهد، موج جدیدی از اپلیکیشن‌های جدید و به دنبال آن تقاضای بیشتر برای خرید این ساعت هوشمند ایجاد شود.


دستبند سلامتی هوشمند ارزان قیمتMi Band شرکت ژیائومی هم خیلی زود جای خودش را در بازار باز کرد و توانست مورد توجه قرار بگیرد.

البته بد نیست بدانید که ۹۷ درصد از صادرات این محصول در فصل سوم سال جاری میلادی به چین بوده و صادرات این محصول به خارج از مرزهای چین هنوز محدود است.

Garmin هم همچنان روی تولید ابزارهای پوشیدنی ویژه ورزشکاران و دوندگان تمرکز کرده است و به این ترتیب کاربران و طرفداران خاص خودش را دارد.

در این میان اما جالب‌ترین اتفاق غلبه شرکت‌های تولیدکننده چینی مانند XTC به عنوان زیرمجموعه BBK بر شرکت بزرگ Samsung است که می‌تواند زنگ خطر مهمی برای این شرکت کره‌ای بزرگ و فعال در بازار ابزارهای دیجیتال و هوشمند شخصی باشد.


منبع : دنیای اقتصاد
کد مطلب: 39639
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام