۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸

ابداع جدید اپل؛ پرینتر سه‌بعدی رنگی

ایتنا- تفاوت پرینتر جدید اپل در این است که علاوه بر پرینت اشیا سه بعدی قادر است این کار را در رنگهای متفاوت انجام دهد.
ابداع جدید اپل؛ پرینتر سه‌بعدی رنگی


اپل کلا عادت به پنهان‌کاری در مورد ساخت فناوری‌ها و محصولاتی دارد که در حال ساخت آنهاست.

همانند خودروی بدون سرنشینش که تاکنون هیچ خبر رسمی در این مورد منتشر نشده، اما اخبار فاش شده همه مبنی بر تلاش این شرکت برای ساخت یک خودروی بدون سرنشین شبیه به خودروی گوگل دارند و حتی منابع حاکی از آن است که چندین مدیر شرکت خودروسازی را نیز برای این کار به استخدام درآورده است. این‌بار نیز فاش شده که اپل در حال طراحی یک پرینتر سه‌بعدی چند رنگه است.


در حالی که اپل از زمان عرضه پرینتر LaserWriter8500 در سال ۱۹۹۷ تاکنون هیچ پرینتری عرضه نکرده است، پتنت جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت کار طراحی یک پرینتر سه‌بعدی با قابلیت رنگ‌آمیزی را شروع کرده
است.

گفته می‌شود که این پرینتر دارای دو سری چاپ متفاوت است: یکی برای ریختن لایه‌ای از مواد مثل پلاستیک و دیگری برای پاشیدن رنگ به وسیله فناوری جوهرافشان و رنگ پاش به طور همزمان.

با این تفاسیر، این پرینتر جدید نه تنها قادر است اشیاء سه‌بعدی را پرینت بگیرد، بلکه قادر است این کار را در چندین رنگ انجام دهد. اختراع جدید مهندسان اپل احتمالا با پرینترهای سه بعدی عادی اندکی متفاوت باشد.

هنوز معلوم نیست که اپل در نهایت قصد عرضه این دستگاه به بازار دارد یا خیر، اما جالب است بدانید که این شرکت پس از بازگشت استیو جابز، هیچ گاه دست به تولید و توسعه چنین محصولاتی نزده است.

با این حال، در دهه ۸۰ میلادی، اپل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پرینتر بوده و با ارائه LaserWriter در سال ۱۹۸۵، تقاضای کاربران عمومی به اوج رسید.

اپل با LaserWriter، جزو اولین تولیدکنندگانی بود که پرینترهایی برای استفاده کاربران معمولی می‌ساختند.

منبع : فناوران اطلاعات
کد مطلب: 39628
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام