۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

زبان برنامه‌نویسی Swift متن‌باز شد

ایتنا - اپل ۵۰۰ صفحه کدهای دستی مربوط به این زبان برنامه‌نویسی را منتشر کرد و امروز این کدها روی SWIFT.org ارایه شد.
زبان برنامه‌نویسی Swift متن‌باز شد


شرکت اپل اعلام کرد زبان برنامه‌نویسی Swift خود را متن‌باز می‌کند. نخستین بار در ژوئن امسال اپل در کنفرانس سالانه خود اعلام کرده بود که قصد انجام چنین کاری را دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، نسخه ۲.۲ این زبان برنامه‌نویسی سال گذشته در کنفرانس WWDC معرفی شد و سرانجام تحت مجوز Apacje ۲.۰ روی پلتفرم GitHub قرار گرفت تا مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار آسان‌تر بتوانند برای سیستم‌های عامل iOS، OS X، tvOS، WatchOS و Linux ابزار کاربردی تولید کنند.

زبان برنامه‌نویسی Swift به عنوان یک جایگزین آسان برای چارچوب کاری Objective-C محسوب می‌شود تا تولید نرم‌افزار برای محصولات اپل با سادگی بیشتر انجام شود. این زبان برنامه‌نویسی به گونه‌ای طراحی شده است تا یک فضای فراگیر را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار بگذارد و برخی مشکلات موجود برای ساخت ابزارهای کاربردی را از میان بردارد.


این پلتفرم سیستم تغییر زبان، کتابخانه استاندارد، کتابخانه پایه، سیستم مدیریت بسته و حله ویژه خواندن، محاسبه و انتشار کدها را شامل می‌شود. اپل از این محصول به عنوان نخستین زبان برنامه‌نویسی یاد می‌کند که به صورت کاربردی و بدون نیاز به دانستن مهارت‌های ویژه، امکان ساخت نرم‌افزار را فراهم می‌آورد.

شرکت اپل به تازگی ۵۰۰ صفحه کدهای دستی مربوط به این زبان برنامه‌نویسی را منتشر کرد که امروز این کدها روی SWIFT.org ارائه شد. این سایت اینترنتی لینک‌های مستقیم برای دسترسی به این کدها را در اختیار کارشناسان نرم‌افزاری گذاشت.
 
کد مطلب: 39620
نام شما
آدرس ايميل شما