کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرور کوتاهی بر آینده عکس، بازاریابی و توسعه کسب و کار

اینستاگرام امپراتوری که در راه است

14 آذر 1394 ساعت 16:23

ایتنا- با ورود اینستاگرام، بازار فیسبوک حسابی کساد شد! چون اینستاگرام کاملن عکس محور است!




بررسی رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد آینده از آن شبکه‌های عکس محور و ویدئو محور است.

هر چند امروز فیس‌بوک، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی محسوب می‌شود و بیشترین کاربر را بین شبکه‌های اجتماعی دارد اما رشد شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده آینده درخشان اینستاگرام در بازاریابی و توسعه کسب و کارهاست.

این شبکه اجتماعی که امروز بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد طی دو سال آینده تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزارهای حوزه دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار خواهد شد.

تا چندی پیش بیشتر ما از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن عکس‌هایی از حیوان خانگی، میز، غذا، دوستان و سفرهای‌مان استفاده می‌کردیم اما امروز بسیاری از ما پیگیر برندهای مورد علاقه‌مان در این شبکه اجتماعی هستیم.

حتی بعضی از ما به دنبال برندهای نوپا می‌گردیم تا محصولاتی جدید و متفاوت بخریم. نمونه این جست‌وجو و پیگیری، دنبال کردن صفحات محصولات دست‌ساز مانند کیف و کفش و زیورآلات از سوی کاربران است؛ کسب و کارهایی که به غیر از اینستاگرام صفحه دیگری در دنیای مجازی ندارند و تنها از همین شبکه برای پیدا کردن مشتری و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. توئیتر

بین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام با سرعتی باور نکردنی رو به رشد است. این شبکه اجتماعی عکس محور که ماهانه ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، روزانه میزبان ۸۰ میلیون عکس و ۲ و نیم میلیارد لایک است. رشد کاربران اینستاگرام طی دو سال گذشته ۴ برابر شده است و این نشان‌دهنده آینده درخشان این شبکه اجتماعی است که چندان هم دور نیست.

پیش‌بینی‌ شده شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۵ درصد و در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱ درصد رشد خواهد داشت.
یکی از دلایلی که باعث می‌شود کارشناسان اینستاگرام را شبکه موفق دو سال آینده بدانند، کاربران این شبکه اجتماعی است.

بین شبکه‌های اجتماعی پرکاربر امروز، شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از جوان‌ترین شبکه‌های اجتماعی از نظر سن کاربران است.

حدود ۵۳ درصد از کاربران اینستاگرام زیر ۲۹ سال سن دارند و حدود ۶۲ درصد از کل کاربران آمریکایی بین ۱۲ تا ۱۷ ساله عضو اینستاگرام هستند.

البته آمار نشان می‌دهد ۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام خارج از آمریکا هستند. آماری که از کاربران آمریکایی این شبکه محبوب منتشر شده است نشان می‌دهد ۲۶ درصد از کاربران بزرگسال آمریکایی عضو اینستاگرام هستند و ۳۲ درصد از نوجوانان آمریکایی معتقدند اینستاگرام مهم‌ترین شبکه اجتماعی است.

هر چند تعداد کاربران آمریکایی در اینستاگرام کم است اما کارشناسان می‌گویند در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد از کاربران بزرگ‌سال آمریکایی از این پلت‌فرم استفاده خواهند کرد.

نگاهی به آمار بیش از ۲ میلیارد لایک در روز در شبکه اینستاگرام بیندازید و حساب و کتاب کنید کاربران هر روز چقدر عکس نگاه می‌کنند.

طبق تحقیقات انجام شده از سوی شرکت‌ها و سایت‌های مختلف، ۴۹ درصد از کاربران اینستاگرم هر روز این شبکه اجتماعی را چک می‌کنند.

۷۳ درصد از آنها نیز هفته‌ای یک بار به اینستاگرام سر می‌زنند. قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم به طور متوسط میزان تعامل کاربران در اینستاگرام ۵۸ برابر فیس‌بوک و ۱۲۰ برابر توئیتر ارزیابی شده است.

آنچه می‌تواند برندها را نسبت به آینده روشن اینستاگرام مطمئن کند آمارهای مربوط به برندهای فعال در حال حاضر است.

سایت‌های مختلفی در جدیدترین گزارش‌ها برآورد کرده‌‌اند برندهای برتر در اینستاگرام برای هر پست خود به صورت متوسط بیش از ۴۸۰۰ لایک می‌گیرند.

منابع مختلفی پیش‌بینی کره‌اند درآمد تبلیغات موبایلی اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ به ۲.۸ میلیارد دلار برسد.

این در حالی است که برندها در سال ۲۰۱۵ حدود ۶۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغات در اینستاگرام کردند. گفته می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۵ حدود ۲۵ میلیارد دلار هزینه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی خواهد شد.

در دنیای امروز حدود ۳۶ درصد از بازاریابان از اینستاگرام استفاده می‌کنند. هر چند این رقم در فیس‌بوک حدود ۹۳ درصد است با این حال گزارشات منتشر شده نشان دهنده این است که در فیس‌بوک هر برندی در هر پست به ۶ درصد از پیروانش دسترسی دارد اما در اینستاگرام ۱۰۰ درصد پیروان یک برند، پست منتشر شده را می‌بینند.

همچنین تعداد پیروان متعهد و وفادار به برندها در اینستاگرام بیشتر از فیس‌بوک است. از بین هر ۱۰ کاربر اینستاگرام، ۷ نفر برندهای مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند.

یعنی به صورت متوسط ۶۵ درصد از پیروان برندها در اینستاگرام به برند مورد علاقه‌شان وفادار هستند. این رقم در فیس‌‌بوک به ۵۵ درصد می‌رسد.

فیس‌بوک بزرگ‌تر است اما اینستاگرام در حال رشد است
حالا که صحبت از فیس‌بوک کردیم شاید بد نباشد به جایگاه اینستاگرام بین شبکه‌های اجتماعی هم بپردازیم.

شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید اینستاگرام با این ظرفیت و رشد، از نظر کاربرد در حوزه دیجیتال مارکتینگ پنجمین شبکه اجتماعی بین ۲۰ شبکه اجتماعی فعال در دنیاست.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد فیس‌بوک با ۸۱ درصد، یوتیوب و گوگل‌پلاس با ۶۰ درصد، توئیتر با ۵۳ درصد سهم، پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند.

بعد از این شبکه‌ها، اینستاگرام با ۲۹ درصد محبوبیت دارد. به طور کلی فیس‌بوک، توئیتر و پینترست از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا از نظر برندها هستند.

اما میزان رشد و گسترش این شبکه اجتماعی با هیچ کدام از شبکه‌های دیگر قابل مقایسه نیست.

همانطور که بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اینستاگرام دو سال طلایی پیش رو دارد، موسسان این شبکه اجتماعی نیز با بررسی رفتار و احتمالات و آینده رسانه‌های اجتماعی برای تحقق چنین پیش‌بینی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی می‌کنند.

برای مثال فرمت جدیدی که طی سال گذشته به کارگرفته شده نشان می‌دهد، آنها نیز به دنبال رونق دادن کسب و کارها در این شبکه اجتماعی هستند.

در فرمت جدید اینستاگرام برای تبلیغ کننده‌ها امکاناتی در نظر گرفته شده از جمله این امکانات می‌توان به تبلیغات ویدئویی، به کارگیری کلیدهای عملیاتی واحد و هدف قرار دادن بستر فیس‌بوک اشاره کرد.

رابطه مستقیم رشد اینستاگرام با رشد و نفوذ تلفن همراه
این شبکه اجتماعی که تبدیل به بستر مناسبی برای انتشار محتوای ویدیویی شده است صد در صد ترافیک خود را از گوشی‌های هوشمند دارد.

یکی از دلایل پیش‌بینی رشد چشمگیر اینستاگرام طی دو سال آینده میزان استفاده کاربران از موبایل خود برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی برای ارسال یا دریافت محتواست.

آمارهایی که از کاربری گوشی‌های هوشمند منتشر شده است شاید کمی ما را از میزان وابستگی به این وسیله کوچک به وحشت بیندازد؛ ۸۷ درصد از نسل هزاره سوم (millennials) گوشی هوشمند خود را همیشه همراه دارند، ۷۸ درصد از آنها روزی دو ساعت صرف استفاده از گوشی هوشمند خود می‌کنند، ۹۱ درصد از موبایل برای بازاریابی استفاده می‌کنند. آنها در ماه ۷ ساعت از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید به طور کلی ۴۶ درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند اظهار می‌کنند بدون دستگاه خود نمی‌توانند زندگی کنند.

بهبود بازاریابی در اینستاگرام
با توجه به آمارهایی که دراین گزارش خواندید حتما متوجه شدید که دلایل رشد اینستاگرام در دنیای تبلیغات و توسعه کسب و کار به صورت کوتاه به این شرح است:
- استفاده از تلفن های همراه هوشمند، به سرعت در حال افزایش است.
- مخاطبان شما در اینستاگرام حتما پستی که منتشر کردید را می‌بینند. در حالی که در شبکه بزرگی مانند فیس‌بوک احتمال ندیدنش وجود دارد.
- میزان تعامل کاربران در اینستاگرام بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی است.
- هشتگ (#) سریع و ساده شما را به مخاطبان‌تان می‌رساند.
- اینستاگرام مکان مناسبی برای نمایش خلاقیت است.
- پیگیری رقبا در اینستاگرام آسان است.
- کاربران نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی، زمان بیشتری را در اینستاگرام می‌گذرانند.
اگر قصد دارید شیوه بازاریابی برند خود را در اینستاگرام بهبود ببخشید توجه به این موارد ابتدایی را فراموش نکنید:
- لینک سایت خود را همراه با نام شرکت و شرح مختصری از حرفه و کسب و کارتان را در بخش Bio بنویسید.
- از لوگو شرکت خود برای عکس پروفایل‌تان استفاده کنید و اگر عکس شخصی را می‌خواهید مورد استفاده قرار دهید از عکسی استفاده کنید که لبخند دارد.
- در قسمت کپشن عکس، توضیحی در مورد ویژگی‌ها و مزایای محصولاتی که عکس یا ویدئو آن را پست کرده‌اید همراه با هشتگ مناسب بنویسید.

فراموش نکنید با استفاده از هشتگ مناسب می‌توانید محتوای صفحه خود را به افراد بیشتری نمایش دهید و از این طریق، کاربران بیشتری را جذب صفحه اینستاگرام خود کنید.

- از عکس نوشته استفاده مفید کنید و یادتان باشد نام برند خود را در گوشه بالا یا پایین عکس خود بگذارید.
- از تگ Location برای نمایش آدرس دقیق شرکت‌ها، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و ... استفاده کنید تا دسترسی کاربران به شما ساده‌تر شود.
- ترافیک ورودی از اینستاگرام به سایت خود را بررسی کنید.
- چیدمان حرفه‌ای برای محتوای خود در اینستاگرام داشته باشید. قبل از انتشار مطالب خود، تصویری کلی از چیدمان صفحه اینستاگرام تان در ذهن مجسم کنید و با توجه به مضرب ۳ بودن ترتیب چیدمان، اقدام به انتشار آنها کنید.

منبع : فناوران اطلاعات


کد مطلب: 39618

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39618/اینستاگرام-امپراتوری-راه

ايتنا
  https://www.itna.ir