۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰

احتمال واگذاری بخش گسترده‌ای از کسب و کار یاهو به علی بابا

ایتنا- واقعیت این است که یاهو نتوانست گوی رقابت را از گوگل و مایکروسافت برباید، و حالا باید فکری اساسی بکند!
احتمال واگذاری بخش گسترده‌ای از کسب و کار یاهو به علی بابا


اعضای هیئت مدیره یاهو ظرف روزهای آینده جلسات متعددی برگزار خواهند کرد تا در مورد فروش بخش یا بخش‌هایی از این شرکت به دیگر موسسات تجاری تصمیم بگیرند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وال استریت، این احتمال دارد که تمامی کسب و کار اینترنتی یاهو که در سال‌های اخیر نتوانسته چندان سودآور باشد به شرکت چینی تجارت الکترونیک علی بابا واگذار شود.

اولین جلسه در این زمینه چهارشنبه هفته گذشته با حضور تمامی اعضای هیات مدیره یاهو برگزار شد و تا جمعه ادامه یافت. اما هنوز نتیجه قطعی از این جلسات به دست نیامده است.

کارشناسان معتقدند یاهو علیرغم همه تلاش‌هایی که در سه سال اخیر کرده، از رقبای قدیمی خود مانند گوگل و مایکروسافت عقب افتاده و چاره‌ای جز واگذاری بخشی از کسب و کار خود با هدف نوسازی باقی مانده این شرکت ندارد.

مریسا میر مدیر عامل فعلی یاهو که قبلا از مدیران ارشد گوگل بوده در طی دوره مدیریت خود تلاش زیادی کرد تا یاهو را به روزهای اوج بازگرداند. اما در این زمینه موفقیتی کسب نکرد.

کارشناسان اقتصادی ارزش فعلی یاهو را بیش از ۳۱ میلیارد دلار برآورد کرده اند. ارزش ۱۵ درصد سهام این شرکت در علی بابا و ۳۵ درصد سهام آن در شعبه ژاپن یاهو به ترتیب ۳۲ و ۸.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
کد مطلب: 39612
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ماریسا مایر بدترش کرد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام