۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹

شرکت یاهو پیش از فروپاشی فروخته می‌شود

ایتنا - طرح جداسازی هسته مرکزی فعالیت‌های یاهو و واگذاری آن به شرکت چینی علی‌بابا برای سال‌های طولانی در این شرکت بررسی شده است.
شرکت یاهو پیش از فروپاشی فروخته می‌شود


هیئت مدیره شرکت یاهو این روزها مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود می‌بیند و این طور که در آخرین شماره از روزنامه وال استریت ژورنال گفته شده است، یاهو طرح مبنی بر فروش هسته مرکزی فعالیت‌های خود به شرکت چینی علی‌بابا را بررسی می‌کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، اعضای هیئت مدیره یاهو بین روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته ده‌ها جلسه و نشست برگزار کردند تا در مورد تا فروش این شرکت تصمیم صحیح بگیرند.

هیئت مدیره هم‌اکنون به این نتیجه رسیده است که هسته مرکزی فعالیت‌های یاهو را که چند میلیارد دلار ارزش دارد را به یک مرکز مجزا تبدیل کرده و آن را به شرکت اینترنتی علی‌بابا بفروشد.

یاهو در این خصوص به خبرگزاری AFP اعلام کرد که در مورد گزارش منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال نمی‌تواند توضیحی بدهد.

 

البته برخی منابع آگاه اعلام کردند که طرح جداسازی هسته مرکزی فعالیت‌های یاهو و واگذاری آن به شرکت چینی علی‌بابا برای سال‌های طولانی در این شرکت بررسی شده است. ولی ماه گذشته یاهو این طرح را کنار گذاشت.

با این وجود برخی کارشناسان اعلام کردند که جداسازی هسته مرکزی فعالیت‌های یاهو و تبدیل آن به یک شرکت واحد بر اساس قوانین آمریکا معاف از مالیات نخواهد شد و یاهو با این کار ضرر مالی را متحمل خود خواهد کرد.

در سال ۲۰۰۹ میلادی یاهو قرارداد انحصاری را با مایکروسافت به امضا رساند تا به موجب آن بتواند از توانمندی‌های جست‌وجوگر Bing در فعالیت‌های خود استفاده کند. در همان زمان احتمال فروش شرکت یاهو به مایکروسافت بالا گرفت و البته، یاهو به طور کاملا صریح پیشنهاد «استیو بالمر» مدیرعامل وقت مایکروسافت را رد کرد.

آپریل امسال قرارداد مذکور منقضی شد و برای تمدید آن یاهو این فرصت را به خود داد تا به صورت همزمان بتواند با دیگر موتورهای جست‌وجوگر هم همکاری داشته باشد. در اکتبر امسال شرکت یاهو اعلام کرد با گوگل همکاری‌هایی را در زمینه تبلیغات آغاز کرده است. ولی باید گفت هیچ یک از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها باعث نشد یاهو از خطر ورشکستگی نجات پیدا کند.
 
کد مطلب: 39588
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام