۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمداری که این روزها می‌توانید بخرید؟ [آذر ماه 94]

ایتنا- همیشه بین محصولات مختلف کمپانی‌ها، وجود دارد گجتی که به لحاظ نسبت قیمت به کارایی بسیار خوش می‌درخشد.
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های هوشمند پرچمداری که این روزها می‌توانید بخرید؟ [آذر ماه 94]


کمپانی‌ها تولیدکننده هرساله چندین و چند گجت و گوشی هوشمند مختلف را وارد بازار می‌کنند.

برخی از این محصولات پرچم‌دار و گران قیمت هستند و برخی دیگر محصولات میان‌رده یا ارزان قیمت هستند؛ اما همیشه در بین محصولات مختلف کمپانی‌ها، وجود دارد گجتی که به لحاظ نسبت قیمت به کارایی بسیار خوش می‌درخشد و در واقع ارزش آن بیشتر از بهایی است که برای آن می‌پردازید.


انتخاب یک گوشی هوشمند معمولا کار سختی است. اما اگر پیش از خرید نسبت به گزینه‌های خود شناخت داشته باشید، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این راهنمای خرید سعی کردیم تا از برندهای حد المقدور دو نماینده معرفی کنیم تا کسانی که درگیر تعصبات خاص نسبت به برندها هستند، از دست ما راضی باشند.

ما سعی کرده‌ایم تا بهترین گوشی‌های پرچمدار موجود را برایتان لیست کنیم. در ابتدای امر این نکته را باید یادآور شویم که لیست قیمت‌های ارائه‌شده بر اساس چندین منبع تهیه گردیده و ممکن است با بازار شهری که شما در آن ساکن هستید کمی اختلاف داشته باشد. ترتیب قرارگیری گوشی‌ها به صورت تصادفی مشخص شده است.

سونی اکسپریا زد 5 پریمیوم | Xperia Z5 Premium


این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۲,۵۸۰,۰۰۰ تا ۲,۶۷۵,۰۰۰ تومان بسته به میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد.

اکسپریا زد ۵ پریمیوم که گوشی یا فبلت پرچم‌دار سونی محسوب می‌شود برای اولین‌بار به صفحه نمایشی با وضوح 4K مجهزشده و ظاهراً سونی به وضوح QuadHD نیز بسنده نکرده است!

کیفیت تصویر در این فبلت همان‌طور که انتظار داشتیم عالی بود و چه از نظر دقت رنگ و چه زاویه دید هیچ گلایه‌ای از سونی در این موارد نداریم.

وضوح خارق‌العاده 4Kکه البته تنها در هنگام تماشای فیلم یا عکس فعال می‌شود تشخیص پیکسل‌های جداگانه را ناممکن می‌سازد هرچند که این امر در وضوح QHD نیز وجود دارد.

تاریخ معرفی: شهریور ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۸ میلی‌متر

وزن: ۱۸۰ گرم

رنگ بندی: کرومی, مشکی, طلایی

سیستم‌عامل: اندروید آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل و چگالی تصویر ۸۰۸ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با فرکانس کار ۱.۵ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰

دوربین: اصلی ۲۳ مگا پیکسلی،لرزشگیر دست با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی ،قابلیتفوکوس لمسی، HDR, پانوراما، ثانویه با وضوح ۵.۱ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، مجهز به خروجی تلویزیون TV-Out via MHL 3 A/V link، دارای گواهینامه مقاومت IP68، بلوتوث نسخه ۴، NFC، قابلیت حذف نویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر،حس‌گر اثر انگشت و باتری لیتیوم یونی ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی


گلکسی اس 6 اج پلاس | Galaxy S6 edge+


این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۷۱۰,۰۰۰ تا ۲,۶۹۰,۰۰۰ تومان بسته به میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد.

گلکسی اس ۶ اج پلاس از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌برد، این در حالیست که اطلاعاتی هنوز در رابطه با پشتیبانی آن از کارت حافظه جانبی منتشر نشده است.

از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار جدید این شرکت کره‌ای می‌توان به دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.9 و لرزش گیر اپتیکال در کنار دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با همان گشادگی دیافراگم که امکان ثبت تصاویری به مراتب شفاف‌تر را امکان‌پذیر می‌کند،

تاریخ معرفی: مرداد ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ در ۶.۹ میلی‌متر

وزن: ۱۵۳ گرم

رنگ بندی:
مشکی یاقوتی, طلایی پلاتینی, نقره‌ای نقره‌ای, سفید صدفی

سیستم‌عامل: اندروید آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۴ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی
پردازنده: هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۴۲۰ با فرکانس کار ۲.۴ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T۷60MP

دوربین: اصلی ۱۶ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی ،قابلیت فوکوس لمسی، تصویربرداری HDR, فیلمبرداری دوگانه، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1440p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر،حسگر درک دستورات حرکتی، حسگر سنجش ضربان قلب، سنسور اثر انگشت،مجهز به سیستم فرمانبری صوتی S-Voice،Mali-T۷60MP و باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

لومیا 950 | Lumia 950


این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۹۱۰,۰۰۰ تا ۲,۰۹۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

این دستگاه هوشمند از صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن WQHD یعنی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره‌مند شده که در کنار سه گیگابایت رم و تراشه اسنپ‌دارگون ۸۰۸ مورد استفاده قرارگرفته است.

با این اوصاف شاهد یکی از قدرتمندترین ویندوزفون‌های موجود در بازار تا این تاریخ و اولین دستگاه ویندوزفونی بهره‌گیرنده از جدیدترین تراشه‌های کوالکام هستیم.

تاریخ معرفی: مهر ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۴۵ در ۷۳.۲ در ۸.۲ میلی‌متر

وزن: ۱۵۰ گرم

رنگ بندی : مشکی, سفید

سیستم‌عامل: ویندوز فون ۱۰

صفحه‌نمایش: ۵.۲ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۶۴ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی

پردازنده: شش هسته ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۸ با فرکانس کار ۲.۲ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۱۸

دوربین: اصلی ۲۰ مگا پیکسلی مجهز به لنز کارل زایس با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی، قابلیتفوکوس لمسی، مجهز به تکنولوژی PureView، مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: حسگر تشخیص چهره،سیستم خنک کننده مایع، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴،امکان شارژ بی سیم، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

آیفون 6 اس| iPhone-6S


این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۲,۰۱۰,۰۰۰ تا ۲,۸۹۰,۰۰۰ تومان بسته به میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد.

قابلیت لمس 3D در آیفون‌های جدید می‌تواند میان فشار ضعیف، متوسط و زیاد بر روی صفحه‌نمایش تمایز قائل شود تا بتوانید روش‌هایی جدید برای تعامل با برنامه‌ها و بازی‌های موجود بر روی گوشی در اختیار داشته باشید. آیفون ۶ اس جدید می‌تواند شما را در مقایسه با گوشی‌های دیگر در برابر اتصال تعداد بیشتری از شبکه‌های LTE بیمه کند.

این گوشی هوشمند از رکورد امکان اتصال به ۲۳ شبکه LTE بهره می‌برد و رکورد پیشین که اتفاقا در اختیار آیفون ۶ با تعداد ۲۰ شبکه بود را شکسته است.

تاریخ معرفی: شهریور ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۳۸.۳ در ۶۷.۱ در ۷.۱ میلی‌متر

وزن: ۱۴۳ گرم

رنگ بندی: خاکستری, نقره‌ای, رز گلد, طلایی

سیستم‌عامل: iOS 9

صفحه‌نمایش: ۴.۷ اینچی خازنی با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل مجهز به فناوری فورس‌تاچ و چگالی تصویر ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۲ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی

پردازنده: دو هسته ای ، A9 با معماری ۶۴ بیتی و فرکانس کار ۱.۸ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی PowerVR GT7600

دوربین: اصلی ۱۲ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر ،قابلیت فوکوس لمسی،دارای ردیاب خودکار چهره، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴،قابلیت کارکرد تنها با نانو سیم کارت،سنسور اثر انگشت، قابلیت حذف نویز و سر صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر،رطوبت سنج و باتری لیتیوم یونی ۱۷۱۵ میلی‌آمپر ساعتی

ال‌.جی جی 4|LG G 4


این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان بسته به میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد.

با بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی نمی‌توان جی ۴ ال‌.جی را گوشی کوچکی به حساب آورد اما همانند پرچمداران پیشین ال‌.جی یعنی جی ۲ و جی ۳، این گوشی هوشمند از ابعاد مناسبی بهره می‌برد که مرهون طراحی هوشمندانه ال‌.جی است.

انحنای استفاده شده در گوشی نیز اگرچه به اندازه جی فلکس ۲ نیست اما تقریبا همان انحنائیست که ال‌.جی به استفاده از آن در پرچمداران خود عادت کرده است.

در صورتی که قصد خرید یک دستگاه هوشمند جی ۴ را دارید، حتما این گوشی را با درب پشتی چرمی تهیه کنید.

این همان چیزیست که ال‌.جی نیز قبل از عرضه این گوشی هوشمند متوجه آن بود و می‌دانست که مطمئنا می‌تواند نقطه تمایز محصول این شرکت با سایر محصولات بازار باشد.

تاریخ معرفی: شهریور ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۴۸.۹ x ۷۶.۱ در ۶.۳ – ۹ در ۸ میلی‌متر

وزن: ۱۵۵ گرم

رنگ بندی: خاکستری, سفید, طلایی, مشکی, قهوه‌ای, قرمز

سیستم‌عامل: اندروید آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی IPS Plus با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: شش هسته‌ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۸ با فرکانس کار ۲.۲ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۱۸

دوربین: اصلی ۱۶ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر، مجهر به لیزر برای فوکوس خودکار،قابلیت فوکوس لمسی،دارای ردیاب خودکار چهره، ثانویه با وضوح ۸ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

وان ام 9 پلاس | One M9+


این گوشی لوکس هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۶۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

دوربین اصلی نسخه جدید اچ‌تی‌سی One M9+ به لرزشگیر اپتیکال که کمک می‌کند کاربران بتوانند تصاویری شفاف‌تر را ثبت یا ضبط نمایند در کنار فوکوس خودکار لیزری برای تشخیص هرچه سریع‌تر اجسام نیز مجهز شده است؛ دو فلاش ال‌.ای‌.دی نیز این سنسور را قرار است همراهی نمایند، با این حال دوربین سلفی آن نسبت به قبل تغییرات چندانی را تجربه نکرده است.

تاریخ معرفی: مهر ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۵۱ در ۷۲ در ۹.۶ میلی‌متر

وزن: ۱۶۸ گرم

رنگ بندی : خاکستری, نقره‌ای, طلایی

سیستم‌عامل: اندروید آبنبات چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۲ اینچی خازنی با رزولوشن ۱۴۴۰در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۶۵ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته ای مدیاتک MT6795 با فرکانس کار ۲.۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی PowerVR G6200

دوربین: اصلی ۲۰ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی ،قابلیتفوکوس لمسی،مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال، ثانویه با وضوح ۴ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۲۸۴۰ میلی‌آمپر ساعتی، بهره مندی از رابط کاربری سنس ۶ و خبرخوان Blinkfeed

بلک‌بری پریو|BlackBerry PRIV


این گوشی لوکس هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۳,۳۰۰,۰۰۰ تا ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بلک‌بری پرایو از صفحه‌نمایشی ۵.۴ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴ پیکسل بهره می‌برد که تا پیش از این شایعات زیادی مبینی همکاری سامسونگ با این شرکت کانادایی در جهت تأمین نمایشگر دو لبه خمیده این محصول همچون گلکسی اس ۶ به گوش می‌رسید.

تاریخ معرفی: مهر ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۴۷ در ۷۷.۲ در ۹.۴ میلی‌متر

وزن: ۱۹۲ گرم

رنگ بندی: مشکی, سفید

سیستم‌عامل: اندروید آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۴ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۱۴ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: شش هسته‌ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۸ با فرکانس کار ۲.۲ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۱۸

دوربین: اصلی ۱۸ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی، قابلیت فوکوس لمسی، مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال، ثانویه با وضوح ۲ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۳۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی

بلک‌بری پاسپورت | BlackBerry Passport


BlackBerry Passport که می‌توان آن‌ را ادامه گوشی‌های قبلی بلک‌بری از خانواده ۹۰۰۰ دانست، دارای یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی به همراه یک صفحه کلید Qwerty در زیر آن است. این گوشی لوکس هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

تاریخ معرفی: خرداد ۱۳۹۳

ابعاد: ۹.۳ در ۹۰.۳ در ۱۲۸ میلی‌متر

وزن: ۱۹۰ گرم

رنگ بندی: مشکی, سفید

سیستم‌عامل: BlackBerry OS 10

صفحه‌نمایش: ۴.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و چگالی تصویر ۴۵۳ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: چهار هسته‌ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۱ با فرکانس کار ۲.۲ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۳۳۰

دوربین: اصلی ۱۳ مگا پیکسلی،لرزشگیر دست با قابلیت فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی ،قابلیت فوکوس لمسی، ثانویه با وضوح ۲ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی،دارای فناوری DLNA، بلوتوث نسخه ۴، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی

پی 8 | P8


این گوشی لوکس هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۱۰۰,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

هوآوی بر روی دوربین P8 تمرکز زیادی کرده و ادعا می‌کند برای اولین‌بار از چینش پیکسلی RGBW به جای RGB استفاده کرده تا عملکرد دوربین در نور کم بهبود پیدا کند.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده که به ادعای هوآوی می‌تواند تا ۱.۶ درجه چرخش کند و عملکردی دو برابر بهتر در لرزش‌گیری نسبت به آیفون ۶ اپل داشته باشد.

تاریخ معرفی: فروردین ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۴۴.۹ در ۷۲.۱ در ۶.۴ میلی‌متر

وزن: ۱۴۴ گرم

رنگ بندی : خاکستری, طلایی،مشکی

سیستم‌عامل: اندروید ۵

صفحه‌نمایش: ۵.۲ اینچی خازنی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و چگالی تصویر ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۶ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ،HiSilicon Kirin 930 با فرکانس کار ۱.۸ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T628 M‍P4

دوربین: اصلی ۱۳ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر ،قابلیت فوکوس لمسی، دارای ردیاب خودکار چهره، ثانویه با وضوح ۸ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهترو باتری لیتیوم یونی ۲۶۸۰ میلی‌آمپر ساعتی

موتو ایکس استایل| Moto X Style


این گوشی لوکس هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۹۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۵۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی و اندروید لولی‌پاپ بهره می‌برد و به سنسور ۲۱ مگاپیکسلی در قسمت دوربین تجهیز شده که بنابر ادعای شرکت سازنده یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد.

علاوه بر دوربین، آنچه در Moto X Style خودنمایی می‌کند، حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش است. از سوی دیگر این گوشی هوشمند سریع‌ترین شارژ ممکن در جهان را به واسطه استفاده از ویژگی خاص توربو شارژ در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تاریخ معرفی: مرداد ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۵۹.۳ در ۸۳ در ۱۱.۱ میلی‌متر

وزن: ۱۷۹ گرم

رنگ بندی: مشکی، خاکستری، نقره‌ای، سفید

سیستم‌عامل: اندروید آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۷ اینچی IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۲۰ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: شش هسته ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۸ با فرکانس کار ۲.۲ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۱۸

دوربین: اصلی ۲۱ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی ،قابلیتفوکوس لمسی،مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی،امکان شارژ بی سیم سریع بلوتوث نسخه ۴، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

میت اس | Mate S


این گوشی لوکس هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۵۵۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مدل جدید Mate S هواوی در زمینه استفاده از بدنه فلزی با کیفیت بالا و طراحی خوب، ادامه دهنده راه Mate 7 خواهد بود اما از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی بهره‌مند خواهد شد. Mate S از نسبت بسیار خوبی در زمینه اندازه صفحه‌نمایش به بدنه بهره می‌برد و علاوه بر تجهیز به پنل صفحه‌نمایش ۲.۵D، از رزولوشن تمام‌ اچ‌دی و تراشه جدید Kirin 935 به همراه سه گیگابایت رم بهره‌مند خواهد شد.

تاریخ معرفی: شهریور ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۴۹.۸ در ۷۵.۳ در ۷.۲ میلی‌متر

وزن: ۱۵۶ گرم

رنگ بندی : مشکی,نقره‌ای روشن, طلایی

سیستم‌عامل: اندروید آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی خازنی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و چگالی تصویر ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: چهار هسته ای ،HiSilicon Kirin 935 با فرکانس کار ۱.۸ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T628 M‍P4

دوربین: اصلی ۱۳ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر ،قابلیت فوکوس لمسی،دارای ردیاب خودکار چهره، ثانویه با وضوح ۸ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر،سنسور اثر انگشت و باتری لیتیوم یونی ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

لومیا 950 ایکس.ال | lumia 950 XL


این گوشی لوکس هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۲,۳۰۰,۰۰۰ تا ۲,۴۵۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

لومیا ۹۵۰XL از صفحه‌نمایشی ۵.۷ اینچی با رزولوشن 2K که چگالی تصویر ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد استفاده کرده و یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های آن بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده مایع است که تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی مورد استفاده قرار نگرفته است.

تاریخ معرفی: مهر ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۵۱.۹ در ۷۸.۴ در ۸.۱ میلی‌متر

وزن: ۱۶۵ گرم

رنگ بندی : مشکی, سفید

سیستم‌عامل: ویندوز فون ۱۰

صفحه‌نمایش: ۵.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۵۰ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی

پردازنده: هشت هسته‌ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ با فرکانس کار ۱.۵ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰

دوربین: اصلی ۲۰ مگا پیکسلی مجهز به لنز کارل زایس با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی، قابلیتفوکوس لمسی، مجهز به تکنولوژی PureView،مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: حسگر تشخیص چهره،سیستم خنک کننده مایع، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴،امکان شارژ بی سیم، NFC، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی

آیفون 6 اس پلاس | iPhone-6S-Plus


این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۲,۷۱۰,۰۰۰ تا ۳,۷۹۰,۰۰۰ تومان بسته به میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد.

بدون شک آیفون ۶ اس برای کسانی مناسب است که ترجیح می‌دهند علاوه بر برقراری تماس صوتی از اپلیکیشن‌های طراحی و بازی نیز در گوشی هوشمند خود استفاده کنند.

بر این اساس آیفون ۶ اس پلاس که به نوعی برادر بزرگ‌تر آیفون ۶ اس به شمار می‌آید از صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی IPS بار رزولوشن فول اچ‌.دی بهره می‌برد که چگالی تصویر ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد.

این در حالی است که این پنل به فناوری تاچ سه‌بعدی مجهز شده است.تمامی دکمه‌ها از جنس آلومنیوم آنودایز شده با نهایت ظرافت در جای خود قرار داده شده‌اند‏.‏ همین جزییات‌اند که به درخشش هرچه بیشتر نشان اپل در پشت این گوشی کمک می‌کنند‏.‏

تاریخ معرفی: شهریور ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۵۸.۲ در ۷۷.۹ در ۷.۳ میلی‌متر

وزن: ۱۹۲ گرم

رنگ بندی: خاکستری, نقره‌ای, طلایی, طلایی

سیستم‌عامل: iOS 9

صفحه‌نمایش: ۵.۵ اینچی خازنی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز به فناوری فورس‌تاچ و چگالی تصویر ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۲ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی

پردازنده: دو هسته‌ای، A9 با معماری ۶۴ بیتی و فرکانس کار ۱.۸ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی PowerVR GT7600

دوربین: اصلی ۱۲ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر ،قابلیت فوکوس لمسی،دارای ردیاب خودکار چهره، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴،قابلیت کارکرد تنها با نانو سیم کارت،سنسور اثر انگشت، قابلیت حذفنویز و سر صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر،رطوبت سنج و باتری لیتیوم یونی ۲۷۵۰ میلی‌آمپر ساعتی

نکسوس 5 ایکس | Nexus 5X


این دستگاه هوشمند به طور پیشفرض اندروید ۶.۰ مارشملو بهره می‌برد. تراشه اسنپ دارگون ۸۰۸ با پردازنده شش هسته‌ای، دو گیگابایت رم، شتاب‌دهنده گرافیکی Adreno 418، فضای ذخیره‌سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت بدون امکان استفاده از کارت حافظه جانبی از دیگر مشخصات این دستگاه هوشمند است.

تاریخ معرفی: مهر ۱۳۹۴

ابعاد: ۱۴۷ در ۷۲.۶ در ۷.۹ میلی‌متر

وزن: ۱۳۶ گرم

رنگ بندی: سفید, زغالی, کوارتز

سیستم‌عامل: اندروید ۶

صفحه‌نمایش: ۵.۲ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و چگالی تصویر ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۳ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی

پردازنده: شش هسته ای ،کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۰۸ با فرکانس کار ۲.۲ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۱۸

دوربین: اصلی ۱۲.۳ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی ،قابلیتفوکوس لمسی،مجهز به لرزشگیر دست اپتیکال، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب‌نما، پشتیابانی از نسل سوم و چهارم شبکه مخابراتی، بلوتوث نسخه ۴، قابلیت حذفنویز و سر و صدا با استفاده از میکروفن اختصاصی برای مکالمه بهتر و باتری لیتیوم یونی ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

گلکسی نوت 5 | Galaxy Note5


این گوشی هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت ۱,۹۱۰,۰۰۰ تا ۲,۵۹۰,۰۰۰ تومان بسته به میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رسد.

گوشی‌های هوشمند سامسونگ همواره یکی از نمایندگان کسب عنوان بهترین صفحه‌نمایش‌ گوشی‌های هوشمند بازار هستند و نوت ۵ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در نگاه اول به مشخصه‌های سخت‌افزاری نوت ۵، می‌توان انتظار داشت شاهد عملکردی مشابه گلکسی اس ۶ سامسونگ از این دستگاه باشیم.

تاریخ معرفی: شهریور ۱۳۹۴

ابعاد:
۱۵۳.۲ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر

وزن: ۱۷۱ گرم

رنگ بندی: مشکی یاقوتی, طلایی پلاتینی, نقره‌ای نقره‌ای, سفید صدفی

سیستم‌عامل: اندروید آب‌نبات‌چوبی

صفحه‌نمایش: ۵.۷ اینچی خازنی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل و چگالی تصویر ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ

میزان حافظه: ۴ گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی

پردازنده: هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۴۲۰ با فرکانس کار ۲.۴ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T۷60MP

دوربین: اصلی ۱۶ مگا پیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 2160p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و قابلیت ثبت موقعیت زمانی و مکانی ،قابلیت فوکوس لمسی، تصویربرداری HDR, فیلمبرداری دوگانه، ثانویه با وضوح ۵ مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۴۴۰p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

سایر امکانات: قلم استایلوس، شتاب سنج, ژیروسکوپ, حسگر مجاورتی, قطب نما, فشارسنج, سنجش ضربان قلب, SpO2 و باتری لیتیوم یونی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتیکمپانی‌ها تولیدکننده هرساله چندین و چند گجت و گوشی هوشمند مختلف را وارد بازار می‌کنند.

برخی از این محصولات پرچم‌دار و گران قیمت هستند و برخی دیگر محصولات میان رده یا ارزان قیمت هستند؛ اما همیشه در بین محصولات مختلف کمپانی‌ها، وجود دارد گجتی که به لحاظ نسبت قیمت به کارایی بسیار خوش می‌درخشد و در واقع ارزش آن بیشتر از بهایی است که برای آن می‌پردازید.

انتخاب یک گوشی هوشمند معمولا کار سختی است. اما اگر پیش از خرید نسبت به گزینه‌های خود شناخت داشته باشید، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این راهنمای خرید سعی کردیم تا از برندهای حدالمقدور دو نماینده معرفی کنیم تا کسانی که درگیر تعصبات خاص نسبت به برندها هستند، از دست ما راضی باشند.

ما سعی کرده‌ایم تا بهترین گوشی‌های پرچمدار موجود را برایتان لیست کنیم. در ابتدای امر این نکته را باید یادآور شویم که لیست قیمت‌های ارائه‌شده بر اساس چندین منبع تهیه گردیده و ممکن است با بازار شهری که شما در آن ساکن هستید کمی اختلاف داشته باشد. ترتیب قرارگیری گوشی‌ها به صورت تصادفی مشخص شده است.

منبع : فارنت
کد مطلب: 39577
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Venezuela
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام