کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محدود کردن دسترسی کودکان به اینترنت

8 آذر 1394 ساعت 13:56

ایتنا- دسترسی کودکان به اینترنت و فناوری‌های ارتباطی اجتناب ناپذیر است اما با کنترل آنها می‌توان آسوده‌تر تکنولوژی را در اختیار آنها گذاشت.




این روزها و با افزایش استفاده مردم از گوشی‌های هوشمند یا تبلت،‌ روش‌ها و عادت‌های زندگی هم تغییر کرده است. حالا یکی از بهترین اسباب‌بازی کودکان و یا دانش‌آموزان دبستانی همین دستگاه‌های دیجیتال است.


حتماً در جمع‌های خانوادگی کودکانی را دیده‌اید که به جای سرگرم شدن با هم سن و سال‌هایشان مشغول بازی و کار با گوشی‌های هوشمند یا تبلت هستند.

یکی از نگرانی‌های والدین نسبت به این اتفاق استفاده‌ آنها از سرویس‌های اینترنتی است که شاید مناسب سن آنها نباشد.

اپ‌هایی که تا کنون چند نمونه از آنها را به شما معرفی کرده‌ایم. اما گاهی با مدیریت بخش‌هایی از گوشی و انجام چندین تغییر در بخش تنظیمات هم می‌توان دسترسی کودکان به سرویس‌های مختلف اینترنتی را محدود کرد.

اگر دستگاهی با سیستم‌‌عامل IOS در اختیار کودکان شماست کافی است به بخش تنظیمات این سیستم‌عامل بروید و مراحل زیر را انجام دهید.

در تنظیمات گوشی General را انتخاب و سپس گزینه Restriction را فعال کنید.اگر برای اولین‌بار است که از این امکان استفاده می‌کنید باید کلمه عبوری برای آن تعیین کنید. حالا عنوان Websites در انتهای صفحه دیده می‌شود.

در قدم بعدی All Websites را در این بخش غیرفعال کنید و سپس گزینه Limit Adult Content برای محتوای غیراخلاقی و یا گزینه Specific Websites را برای دیگر سایت‌ها فعال کنید.

در مرحله بعد باید سایت‌هایی که تصمیم به بلاک آنها را دارید را در قسمت Never Allow اضافه کنید.

برای این کار Add Website را در زیر Never Allow انتخاب کنید. با انجام این کارها می‌توانید از کودکان خود در استفاده از سرویس‌های مختلف محافظت کنید.

منبع : ایران


کد مطلب: 39545

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39545/محدود-کردن-دسترسی-کودکان-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir