کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندارد جدید اپل: خداحافظی با پورت 3.5 میلی‌متری هدفون

10 آذر 1394 ساعت 12:11

ایتنا- شرکت اپل قصد دارد تا در راستای نازک‌تر کردن محصولات خود، درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون را از نسل بعدی سری آیفون حذف کند.




شرکت اپل قصد دارد تا در راستای نازک‌تر کردن محصولات خود، فناوری درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از نسل بعدی سری آیفون حذف کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبر تحلیلی engadget، اگر به تاریخچه تلفن‌های همراه نگاه کنیم با یک تضاد بسیار عجیب روبرو می‌شویم، ابتدا این دستگاه‌ها بسیار بزرگ بودند ولی پس از مدتی گرایش تمامی شرکت‌ها به جمع‌وجور کردن و کوچک کردن این دستگاه‌ها متمرکز شد.

پس‌ از این روند بود که همراه‌های هوشمند و نمایشگرهای لمسی به‌صورت ناگهانی ورق را برگرداندند و این روند را معکوس ساختند.

در این مرحله شاهد بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شدن همراه‌های هوشمند بودیم تا حدی که نمایشگرهای ۵ و ۶ اینچی در دنیای امروزی همراه‌های هوشمند، بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.

البته رقابت بر سر کوچک‌تر کردن دستگاه همچنان ادامه دارد ولی تنها یک بعد از سه بعد فیزیکی برای این رقابت در نظر گرفته‌شده است و شرکت‌ها با ارائه ضخامت دستگاه‌های خود برحسب میلی‌متر رقابتی تازه را برای نازک کردن همراه‌های هوشمند آغاز کرده‌اند.

 

حال هرچقدر که بخواهیم دستگاه را نازک‌تر کنیم، بازهم به‌واسطه استفاده از جک هدفون استاندارد که ۳.۵ میلیمتر اندازه دارد، ابعاد همراه هوشمند ما از این رقم کوچک‌تر نخواهد شد.

با این‌ وجود اپل به دنبال راهکاری برای کوچک‌تر کردن این میزان بوده است و به همین جهت نیز به‌احتمال فراوان در نسل آینده آیفون دیگر شاهد وجود پورت هدفون‌های ۳.۵ میلی‌متری نخواهیم بود.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از این هستند که اپل در نسل آینده همراه‌های هوشمند خود از پورت‌های lighning به‌جای درگاه مرسوم ۳.۵ میلی‌متری استفاده خواهد کرد.

البته نازک‌تر شدن تلفن‌های همراه همیشه امر مفیدی نخواهد بود زیرا برای نمونه ضخامت کمتر به معنای فشردگی بیشتر سخت‌افزار خواهد بود و انتقال گرمایش بین بخش‌های مختلف تلفن همراه می‌تواند به آسیب‌دیدگی این دستگاه‌ها منتهی شود.

در هر حال باید منتظر ماند تا اپل نخستین محصول خود بر این اساس را به بازار عرضه کرده و یا حداقل آن را معرفی کند تا بتوان به‌صورت دقیق‌تر درباره این شرایط به اظهارنظر پرداخت.
 


کد مطلب: 39529

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39529/استاندارد-جدید-اپل-خداحافظی-پورت-3-5-میلی-متری-هدفون

ايتنا
  https://www.itna.ir