کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

IDC بررسی کرده است

رشد بازار محصولات ذخیره­‌سازی شخصی

7 آذر 1394 ساعت 12:06

ایتنا- در بازار محصولات ذخیره‌سازی شخصی، هاردهای اکسترنال یک و دو ترابایتی پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات بوده‌اند.




با افزایش چشم‌گیر حجم اطلاعات و تمایل به ذخیره‌سازی بهتر آنها، حالا میزان خرید و استفاده از محصولات ذخیره‌سازی شخصی هم به سرعت در حال رشد است.


جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC هم در این زمینه نشان می‌دهد که با وجود رشد سریع بازار محصولات ذخیره‌سازی شخصی و اولیه، صادرات جهانی این محصولات در فصل سوم سال جاری میلادی کاهش سالانه ۴/ ۱۳ درصدی داشته است.

درنهایت میزان صادرات جهانی این محصولات در فصل سوم سال ۲۰۱۵ به ۷/ ۱۶ میلیون دستگاه رسیده که این میزان نسبت به فصل دوم امسال افزایش ۳/ ۱۰ درصدی داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که ارزش کلی صادرات جهانی محصولات ذخیره‌سازی و اولیه در فصل سوم امسال همراه با حجم صادرات کاهش داشته و نسبت به فصل سوم سال گذشته میلادی تا ۸/ ۱۹ درصد کاهش داشته و به ارزش ۳/ ۱ میلیارد دلاری رسیده است.

جینگون لی، یکی از کارشناسان موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «بازار محصولات ذخیره‌سازی شخصی و اولیه در سال ۲۰۱۴ راکد بوده است و نشانه‌های کاهش آن در همان آغاز سال ۲۰۱۵ نمایان شدند.

استفاده از سیستم‌های ذخیره‌سازی کلاد یا رایانش ابری در فضای مصرفی و شخصی به خاطر دسترسی راحت و تعامل بهتر با ابزارهای موبایل، رواج زیادی پیدا کرده است. در حقیقت یکی از تاثیرات منفی رواج استفاده از ذخیره ابری، کاهش تدریجی تقاضا برای خرید محصولات ذخیره‌سازی است.»

با این همه اما بررسی‌های IDC نشان می‌دهد که بازار محصولات و ابزارهای ذخیره‌سازی شخصی همچنان بزرگ‌ترین بخش در بازار جهانی محصولات ذخیره‌سازی است و بیش از ۹۸ درصد از کل صادرات این بازار را در اختیار دارد.

فصل سوم سال ۲۰۱۵ چهارمین فصل متوالی کاهش میزان صادرات محصولات ذخیره‌سازی شخصی بوده است.

در بازار محصولات ذخیره‌سازی شخصی، هاردهای اکسترنال با ظرفیت‌های یک و دو ترابایتی پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات بوده‌اند که روی هم رفته حدود ۷۵ درصد از صادرات این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

در بازار محصولات ذخیره‌سازی اولیه هم هاردهای اکسترنال با ظرفیت ۴ ترابایت، ۸ تا ۲۰ ترابایتی هم پرفروش‌ترین محصولات بوده‌اند.

جالب است بدانید که در این میان USB همچنان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رابط به حساب می‌‌آید که امکان ارتباط با دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.


منبع : دنیای اقتصاد


کد مطلب: 39500

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/39500/رشد-بازار-محصولات-ذخیره-سازی-شخصی

ايتنا
  https://www.itna.ir